Tannalös...

Det var inte så lätt, men såhär såg det ut när jag och Anethe försökte dokumentera att Zoë numera är halvt tand-lös – ÄNTLIGEN ramlar riskornen.


Puss-attack!!


Grrrr...


Oki, man ser inte så mycket på bilderna, men än en gång så skildar det tjejens energi... (Susanne kan intyga att hon inte är still många sekunder.) Två tänder nertill är tappade och tre upptill och en sned, på gång. Skitsöt är hon. Och problem att tugga tjurmuskel har hon för tillfället. Den ligger mest i mungipan som en cigarr. Väldigt trött har hon också varit denna vecka. Och har HELT glömt bort att hon var rumsren EN DAG (måndag) så det var back in business igen.

RUTINFASCIST
I onsdags var jag hemma hos Susanne med Blossom och Bella, och vi sov över (miljöträning för att så småningom flytta in... :-). Tokglad var min valp såklart över att få vara med de stora tjejerna (och jag över att träffa Susanne och flickorna). Fokusering på att sköta blåsa och tarm fanns inte på torsdagsmorgonen. Lite grann kunde hon tänka sig men sen var hon uppspeedad som en duracell... Möte hela torsdagsförmiddagen, och när jag kom ut därifrån så var det TRE kisspölar och en uppäten bajshög. Så nu är vi tillbaka två steg i införsäljningen till kollegorna... Hon var SÅÅÅÅ nära att kvala in som rolig maskot. (Kollega Anders tidigare svar på kommentaren "åååhhh då har ni äntligen fått en ny maskot istället för Max" Nja, hon är här precis hela tiden, men en maskot har hon INTE blivit ännu!!!) Nu ramlade hon tillbaka till smeknamnet Bajshunden. Hmmmm... MIN söta bajshund ialla fall. :-)

Intressant i sammanhanget är att hon utan problem kan vara hemma själv. Igår var jag på mingelfest mellan 18 och 24. Valpen var hemma själv och INGEN olycka hade skett när jag kom hem. Sen kom det en hel del på rundan vid midnatt. MEN med det i åtanke så KAN hon knipa igen när det krävs, men har insett det BEKVÄMA med att göra det i rumstemperatur...


I detta nu slappar min hund i väntan på att ta bussen hem.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0