Älskar min lilla Skrutta

Kan man göra något annat när man får en sån här bild (Bild från Aberlours)

 

Nu var det ett tag sedan sist och det har hunnit hända en massa saker. Om jag backar backåt så har köttbullen blivit av med sin päls och i och med det fått ytterligare smeknamn – Bambi-Långben men framför allt lilla Skruttan. Jag hade ärligt talat lite ångest för att bli av med hennes päls, men det blev en såååå mycket sötare hund utav det hela, eller hur Susanne... :-)

 

(Bilder från Aberlours)

 

Sen hjälper det ju till att jag börjar få kläm på henne. Även om Susanne då hävdar att det inte alls är damp som hon lider av utan det allvarligare ADHD. Kvitt samma. Så länge charmen överväger så är jag med på resan!!! Det låter annorlunda än för tre veckor sedan, jag vet. Jag vet också att första veckan var smekmånad, de följande 5 var ett rent helvete men nu börjar det plana ut till harmoni. Rumsrenheten är inte här ännu, men den är nära nu. Känner det på mig!!! Tur för mig att jag är optimist. :-)

 

Förutom klippning så var det såklart också tokbus uppe i Rydebäck. Ett virrvarr av vitt/brunt och svart kryll var det med hjälp av Blossom, Zoë och Neo som också blev klippt samma dag. Gud så roligt de hade. Jag kan hälsa att lilla tjejen knappt kunde stå upp när vi skulle hem, så utmattad var hon. Men det räckte med en vila i bilen så var det på det igen. Senaste hang-upen hon har är att dricka upp kalla te-rester i koppar på soffbordet. Just pepparmyntste är en favorit... Snäppet bättre än hennes eget vatten. Så håller det på hemma hos oss... något nytt varje dag. 

 

Söta Bambi-Långben... Det blir nog en modell av henne som stor, eller vad tror ni???

 

Mor och dotter – lika lekglada. Det var svårt att följa efter dem och få till skärpan samtidigt. Men det ger en känsla av intensiteten i leken...


Brun/svart kryllhög=Zoë och Neo som brottas. Såklart är det min lilla tik som är den dominanta av de två... väsnades mest och låg överst i brottningen. My girl!!


På jakt efter varandra i den hysteriskt fullsatta tvättstugan i Rydebäck. Hundar, människor och massor av klippta hårtussar. Och så Susanne i sin regnrock och med röda kinder. Fyra klippningar och en rensa tovor hann hon med samtidigt som det var fullt hus av människor och hundar, huller om buller om vartandra... Imponerande!!

 

Två dagar innan detta inferno så var jag i Skanör på nytt för en fika i det fantastiska vädret. Nemo och Zoë underhöll sig själva utan problem. Fin hjälp fick de av Ginsa som också var på besök. Ännu ett härligt hem fullt med vilda hundar och förvirrade människor. Vitamininjektion minst sagt. 

 

Full fart!!! Zoë är det flygande tefatet i förgrunden...


Både Nemo...


och Ginsa behövde hämta andan mellan varven.


Virrvarr.



Slutligen min vackra tjej innan det stora klppet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0