En bra vecka!

Tack och lov att allt är föränderligt. Lilla snuttan växer och utvecklas. Igår hos Jeppe kände jag mig förvånad och stolt över pyret. Hon gick såååå fint i koppel och vid möten. Dock måste jag träna i helgen på mer kontakt oss emellan och direkta "sitt". Nu håller jag på och hattar med det och allt som oftast får jag putta till henne på bröstkorgen för att få hennes uppmärksamhet. Hmmmm. Lätt att glömma att hon inte är mer än 13 veckor... igår tappade hon lite koncentrationen och ville jaga löv. Men det har jag faktiskt!!! :-) överseende med. Hon behöver inte sitta som ett ljus bredvid mig heeeela tiden. Men inte gräva och inte attackera mina fötter (hände också). MEN i det stora hela DUKTIG TÖS.

Löv är himla kul för tillfället. Det och att bära saker i munnen på rundan. Lätt skräpigt börjar det bli i trapphuset med allt som hon hittar. Pinnar, papper, gummibitar etc. Får se till att städa upp efter oss innan helgen.

Än så länge har jag inte klarat en hel dag utan olyckor. Det är ett mål med helgen – att fixa EN dag ialla fall. Ett annat är att få "sitt" att funka på en gång, massa kontaktträning och slutligen tänkte jag jobba med en övning jag fick tips av från Susanne på Perroklubben. Att med hjälp av klicker få henne att gå in i buren själv. För att så småningom kunna ligga med öppen dörr. Att inte gå ut från buren när jag öppnar förrän jag sagt varsågod satte jag igång med på en gång. Och det hajar hon.

Lite kontakt har vi, framför allt när köttbullar är inblandade. Döm min förvåning när jag fick valpen att sitta still och INTE röra köttbullen som låg framför henne. Istället STIRRADE hon ut mig - koncenterad. Och vid varsågod KASTADE hon sig över köttbullen och sprang till sin hörna med det fantastiska bytet.

Morgonens skratt – hon är såååå nyfiken på min hårfön. Sätter jag igång den så kommer hon springande vad hon än håller på med. Skäller lite, men sen vill hon tvunget fram till luften. Riktar jag den mot henne så LAPAR hon luft. Skitglad och KNÄPPIS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0