Mitt underbara charm-monster!

Alltså, Zoë vinner på sin charm. Bara för att jag nu bekänt för hela internätet att hon har problem med inkontinensen (förslag har kommit att jag ska sätta blöja på henne...) så har hon ikväll kört stora charmoffensiven. Mer än en gång har jag skrattat högt åt hennes show i kväll. 

Höjdpunkterna var:

Vattenhunden: Jag har färgat mitt hår rött ikväll. Så att man ska kunna se skillnad på mig och valpen... Jag var ivrigt påhejad av världens sötaste valp som stod bredvid mig under hela sköljningsprocessen, med framtassarna på badkarskanten. Riktade jag duschmunstycket mot henne så slickade hon i sig vattnet som om hon inte fått dricka något över huvud taget idag... Om och om igen höll vi på så, jag skrattade, Zoë flinade och jag höll på att glömma vad jag egentligen höll på med. 

Osthunden: Som den galning jag är van vid låg hon under min soffa och tokskällde. Inget konstigt med det utifrån de sista veckornas berg och dalbana (bokstavshund...) När hon blev knäpptyst blev jag riktigt orolig. Mycket riktigt, hon hade snott min ostmacka, men som en äkta Blossom-dotter så fokuserade hon på godsakerna och lät det torra brödet ligga kvar. Så fort osten var slut satte hon sig och strirrade ut mig, samtidigt som hon fick ljud i skällan igen. Gullunge/Mitt alldeles egna monster. Du får mig ialla fall att skratta lika mycket som gråta!!
Godnatt! Imorgon får hon sin 12 v vaccination, kan man inte fylla den sprutan med lite lugnande också... :-)

Kommentarer
Postat av: M. Joelsson

Så kul att hon brås på både mor och far. Ost-ätande efter mor och bajs-ätande efter far. Det var inte för intet som vi kallade Manne för Bajs-Mannen när han var valp ;-). Det går över så småningom. Vi lockade med nåt roligt el godis och tog sedan bort högen lite i smyg. Kastade vi oss över den så blev det mer - Shit! det måste vara något väldigt fint eftersom dom så gärna vill ha den. Bäst att äta upp den fort som fasen. Pussa o krama Söta Zoë från oss.

Mia, Micke o Pappa Manne

2009-10-05 @ 22:41:48
Postat av: maritha

Hej!



Buskul att läsa bloggen. Extra charmigt att hon äter bajs.....brukar ni pussas sen, och hur känns det isåfall????? Mmmmmmm, gott....!



Här bor en som kissar inne när hon har tråkigt för att husse jobbar vid datorn..och då syftar jag inte på mig själv (Staffan är ju inte min husse, typ..)

Hon börjar dock ta sig alltmer friheter, så det börjar bli dags för ordning och disciplin! Eller lite hyfs, iallafall. Staffan åker på valpkurs imorgon. Utan hund, så det är lite udda metod...



Nu ska jag ta min lilla köttbullsbajskorvhund och gå kvällstur i trädgården. Ofta är hon jättesömnig då - vi får se hur det går.



Vi ses snart, hoppas jag!

Kram från mig, och Smilla hälsar förståss.



2009-10-05 @ 22:49:57
Postat av: Susanne

Tog hon bara en ostskiva?

Blossom hade sett till att vara beredd på att knycka HELA osten medan du skar upp skivan... Men hon har ju tid på sig att bli en fullblodstjuv - som sin mor.

Zoës rosa bläckfisk ligger här på bänken vid datorn och väntar på henne (räddad från att sönderdelas i molekyler). Hela golvet är täckt av mer eller mindre sönderbitna kramdjur och mitt i högen ligger två väldigt nöjda hundar.

På söndag gör Blossom debut i agility-tävlingssammanhang.



Kram, Susanne

2009-10-07 @ 21:41:11
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Katarina

Var tävlar ni på söndag? Jag och monstret kommer gärna och kollar. Måste trötta ut henne eftersom vi ska på kalas på kvällen...

2009-10-07 @ 22:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0