Framstupa skrivbordsstolsläge...

Att vara valpköpare är minst sagt en berg och dalbana. Förmiddagen på jobb gick som en dans. Jag var stressad inför en presentation och flög runt på kontoret. Valpen låg inne i vårt rum (med öppen dörr) och sov i djupan ro. Och så iväg på mötet - gissa om jag var förvånad när valpen låg kvar och sov när jag var tillbaka en timme senare. Vid det laget hade hon sovit nästan tre timmar i streck. Men all sannolikhet sviterna av helgens bus.

MEN SEN blev mitt tålamod testat på allvar. Uppjagad som jag var över den hemska starten på måndagen så fick jag en direkt spegling i en fullständigt dampig valp hela eftermiddagen. Superpigg efter förmiddagens långa vila så sprang hon gång på gång ut till Ella och försökte få henne att leka. Och det enklaste sättet för valpen var att stå och tokskälla på en sovandes Ella som var måttligt intresserad av att busa med en störig köttbulle. Och jag vet inte hur många gånger som jag med bestämda steg dundrade ut och hämtade valpen så att mina kära kollegor skulle få någon arbetsro. Så höll det på ett tag innan jag satte en symbolisk pappskiva för dörröppningen. Den vek sig sig direkt med hjälp av en valptackling. Så då stängdes glasdörren till mitt rum. Vad händer då - jo valpen ställer sig upp mot glasrutan och krafsar hysteriskt. Samt skäller irriterat på mig som fortfarande är inne i samma rum som hundaskrället. Ordet nej börjar bli uttjatat. När hon sedan gick över att gnaga på balkongdörrens list kom en ny tillrättasägelse ur min mun: "Nu får du väl ändå ge dig!". Utan någon större framgång i kommunikation med hunden kan väl tilläggas. Någon stans i detta kaos fick jag ett valptandshugg innanför tummnageln så att blodvite uppstod. Shit vad ont det gjorde...

Så här höll det på i tre timmar innan valpen fullständigt ramlade samman över foten på min skrivbordsstol.




Ser inte klokt ut, definitivt inte bekvämt. Men så sov hon ett bra tag. Nu har hon tack och lov bytt ställning och tack och lov sover hon fortfarande.... Den sötaste av dem alla - men gud så störig hon är när hon får damp. Susanne, du fixar detta på fredag, eller hur? :-)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ååå, var inte orolig. Jag ska nog se till att spara alla "rycken" till dig =).

När hon är hos mig ska hon, likt den prinsessa hon är, sova på dunkudde, äta Zoë-frikadeller (dvs kokta små kalvbullar, specialgjorda till prinsessor), leka lugna lekar med sin mamma och såklart sova i min famn. När hon kommer hem kommer hon att vara fullkomligt utvilad, redo att attackera alla dörrar du har =). Hi hi.

Har jag sagt att jag gav henne lite "damp-korv" på stranden =))))

Pussa henne!

/Susanne (även kallad Magica de Hex-Hall)

2009-09-21 @ 19:24:25
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Katarina

hahaha!!!

Jag anade att hon blev drogad där på stranden. Har inte varit sig likt sedan dess. I positiva stunder så ser jag det som ett stort plus att hon känner sig så hemma att hon kostar på sig att dampa. För hon vet att matte älskar henne likväl. Annars är det en försiktig liten pipis när vi är på stora ytor, nya ytor och när grannhunden säger till henne. Då kryper det lilla monstret vid mina fötter. Eller vill upp i min famn. Söta lilla monster-raring.

2009-09-21 @ 21:18:13
Postat av: Ki och Bibbi

Hej!

Det verkar ligga i släkten att sova på stolsbenet, det gör Bibbi nästan jämt.

Låter som de ska dö i snarkningar eller nåt :)

Hälsa syster yster!

2009-09-23 @ 15:27:54
URL: http://www.fozzie.se
Postat av: Kerstin och Casper

Jag har fått 10 duracellkaniner i stället för en valp. På 5 timmar har han sovit i 20 minuter resten av tiden har det varit fullt ös!!!!

Hälsningar Kerstin och Casper

2009-09-23 @ 20:30:03
Postat av: Katarina

Hälsningar tillbaka från ystra syster till syster yster!



Och vad skönt att höra att Kasper har fått sin krut tillbaka. Annars hade du Kerstin inte fått vara med i vårt ligist-ägar-gäng :-)

2009-09-24 @ 17:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0