Ligister det är de allihopa allihopa allihopa...


Min söta ligist som är trött trött trött efter en jobbig dag...

Så skönt att höra att både Kasper och Bibbi kör samma taktik som min lilla ligist. Jag börjar känna mig som den utschasad valpägare jag är!! Min förra hund var knäpptyst, därför hade jag lite ångest över att få en hund som låter... Framför allt eftersom hon skulle fungera på jobb, kontorslandskap... :-) Och till mig kommer Zoë, som svar på alla mina synder!!! Hon är väldens sötaste men jäklar vilken charm, temperament och pipa hon har när hon är vaken. Idag fick jag faktiskt be Ellas matte att låta Ella vara hemma under nästa vecka, för att se om Zoë håller lägre varv på jobb när hon är ensam. För som det är nu har varken jag eller mina kollegor någon arbetsro när Zoë maniskt jagar Ella, och om vi stänger in henne i vårt rum så krafsas det och bjäffsas. Gissa om detta är uppstressande...

Men som alltid så kompenserar hon mångfaldigt när jag är på gränsen :-). Just nu har hon tillbringat en halvtimme i mitt knä, sovandes som en kattunge. Lyftes precis ner och gick och lade sig på balkongen i stället. Begrundar dagen och plannerar för morgondagens äventyr. Lycka till Susanne!!

Kommentarer
Postat av: Helene

Ha ha jag sa ju att du skulle få fullt upp!Det tar många månader innan de lugnar ner sig,Cocos gör fortfarande allt får att ta sig ut om jag stänger in henne.Men man kan inte annat än älska de små ligisterna !Ha det bra ! Helene

2009-09-24 @ 18:43:34
Postat av: Katarina

Tack för allt uppmuntrande stöd fröken "vad-var-det-jag-sa". Hahaha. Jo, jag har insett nu att det är en valp jag har, inte en hund. STOR skillnad. Tack och lov kommer mina kära föräldrar tillbaka från semestern imorgon och kan avlasta mig "viktiga" arbetsdagar... Puh! Snart får vi träffas med hundarna!!

2009-09-24 @ 19:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0