Sitt, Stå och Ella...

Nu börjar lilla köttbullen bli modigare och Zoë och Ella har såååå kul tillsammans. Medan jag var iväg på möte så passade fröken på att vakna från skönhetssömnen (sov jättedjupt när jag lämnade henne) leta rätt på Ella och busa runt som en galning. Efter två olyckor i konferensrummet var det time-out. Så när jag kom tillbaka låg hon och sov skönhetssömn igen... Som om inget konstigt hade hänt... Dock så hade mina kära kollegor sparat olycksbevisen. :-)

Kompisarna....

... som gillar att busa i konferensrummet.

De två liven har även upptäckt finessen med vår dörrmatta. Inbyggt halkskydd så att tassarna inte glider iväg vid brottningsmatchen. Praktiskt. Blir vi av med dem så brukar vi hitta dem på 50x70 cm mattan.

Favoritleksaken är annars våra dörrstopp som vi hade tänkt att använda för att ställa upp balkongdörren.


Står dörren och slår så kan jag sätta pengar på att jag hittar dörrstoppet här:


Slutligen. För att utmana fröken så har jag börjat träna stå för att variera med sitt (som börjar funkar väldigt bra nu). Det roligaste är att se hennes frustration när hon märker att jag vill något nytt och att det inte blir godis bara för att hon sitter som en ljus. Då blir hon irriterad och sitter och skäller på mig: vad vill du NU??? Men efter ett tag och när jag lyckas klicka exakt så börjar ett ljus gå upp för henne och hon är sååå koncentrerad. Full uppmärksamhet får jag. Och det roligaste av allt är att jag kan locka mig henne till mig bara genom att ta upp klickern (som skramlar aningens lite). Hon har redan lärt sig att det lilla makapären innebär roligheter och godis.
Gullunge!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0