Framsteg!!

Idag var Zoë och jag och tittade på knattefotboll. Systerson Daniel hade match och jag hämtade upp honom och brorsan Martin där, eftersom de skulle sova över hos mig i natt. Min friskus syster och svåger springer midnattsloppet i Göteborg i kväll... De två är långt ifrån köttbullar med andra ord! :-)

Ialla fall. Jag blev så glad, för Zoë skötte sig strålande. Det var match på både planen framför och bakom oss. Zoë, på sitt egna sätt, höll koll på båda bollarna, MEN hon gick inte upp i stress. Hon satt fint bredvid mig, låg ner mellan varven. Och kunde till och med kosta på sig att slänga sig på rygg så jag kunde klia henne. YES!!! Än är inte loppet kört för oss. :-)

Att hon sen har tagit tre steg tillbaka när det gäller det här med att simma.... är en helt annan story.... Härom dagen var Björn, Max, Neo, Zoë och jag ute och gick runt dammarna vid Åstorp 5 (vid Järavallen). Neo är världens coolaste badanka. Zoë däremot tycker det är JÄTTEläskigt när hon inte bottnar. Hennes lösning på det hela – stå och gurgla och på sin höjd flyta som en groda innan hon snabbt tog sig tillbaka till strandkanten. Vad har hänt med henne??? Jag tycker ändå att jag tidigare i våras såg några simtag. De verkar vara totalt bortglömda nu.

Idag kastade vi tennisbollar till henne i dammen på fältet. Där låg de och flöt och Zoë stod med vatten upp till magen och gnydde... Hmmmm... Bollarna fick helt enkelt flyta in till kanten medan vi testade agilitybanan under tiden. Med köttbulls-hjälp behärskar hon hindret, tunneln, däcket och slalom. Fast när sedan Martin och Daniel ville köra hela banan så ville Zoë definitvt inte slappna av.... Hm... fast jag är så glad över fotbollsmatchen att jag inte låter mig bry mig om agilityåskådningen...


Söta monstret har åkt ner-cabbat här om dagen (jag fick en överraskiningsfest på min födelsedag... ) Se som hon njuter...


Medans jag gömde mig vid överraskningschocken, så njöt Zoë av uppmärksamheten och var på väg ut över framrutan...
Jag lovar hon levde loppan hela festen igenom och provsmakade både grillat direkt från tallrikarna och marängtårta... Hmmm... Zoë gillar nog överraskningar mer än jag gör...



Och mitt lilla jordmoster har även idag varit ute och kollat krukorna. Suck!! Man kan inte annat än älska henne!



Kommentarer
Postat av: Helene

Så bra att hon klarade av fotbollsmatchen, jag kan berätta att Cocos, när hon var ung sprang in på en fotbollsmatch och undrade om hon fick vara med och jaga bollen. Ganska pinsamt, tyckte Anton!

Zoe får hjälpa dig att gilla överaskningsfester,

bra att ni kompleterar varandra!

Kram Helene Ceasar o Cocos

2010-08-22 @ 07:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0