Fias födelsedag

Idag har båda hundarna varit med på kalas i Ö Vemmenhög. Fia fyllde 34 år och det bjöds, precis som vanligt, på fantastisk mat. För oss människor, hundarna fick en kväll med fritt blås i en inhängnad trädgård på 5000 kvm. Mellan varven fick de ta paus i bilen. Men det var framför allt för att Smilla fick separationsångest från mig när jag satt i köket och hundarna var ute. Och helt plöstligt tog då Zoë efter och vi hade två pipande hundar bakom kompostgallret... Time out i bilen.

Men kul hade de med en bandyboll, en tennisboll och en westie - Morris.



Smilla ägde bandybollen...


... och Zoë härskade över tennisbollen.


Morris hade fullt sjå med att hänga med de snabba tjejerna.

Behöver jag tillägga att de är trötta nu? Under dagen var de hemma båda två och de är jätteduktiga. Verkade yrvakna när jag kom hem till lunch. Och inte var lägenheten riven heller. :-) Så jag kör nog den melodin. De har verkligen glädje av varandra!!

Imorgon ska Smilla få följa med när vi ska träna spår och lydnad tillsammans med Björn och Neo. Hon ska minsann få testa spår hon med. Rapport utlovas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0