Fullt ös på stranden

Igår fick Smilla uppleva stranden på det sätt som Zoë och Neo angriper den. För det är så det gör - angriper. Ännu en gång så var vi; Björn och jag vid stranden nedanför Järavallens ängar. Denna gång var även Gina med. I vanlig ordning så lade vi ut spår på ängarna på väg ner till stranden. Där fick de ligga till sig medan hundarna rusade efter pinnar och badade.

Smilla är betydligt försiktigare än de två andra, hon höll sig i vattenbrynet - eller ska jag säga "tångbrynet" - och tuggade gladeligen i sig tång. Zoë och Neo öste efter pinnen i vanlig ordning. Dock var Zoë något ilsknare denna gång när det gällde att försvara pinnen. Hon typ ÄGDE den. Men snälla Neo låter henne hållas. Så länge han får vara med och springa och skälla på henne och husse så mycket han vill... :-)

Den riktigt roliga underhållningen stod Smilla för igår. Vi försökte trigga igång henne med att vara med och jaga pinnar men hon trivdes bäst bland tången och tugga tugga tugga. Och ja Gina, visst kom det upp på mattan i natt. Tre mysiga kräkhögar vaknade jag till... :-) Tur med ryamatta, fläckarna bara "försvinner"... Nåja, det roliga igår var då att vid ett tillfället, med Smilla lufsandes vid oss och knappt blöt, så drog Björn iväg pinnen. Zoë och Neo hängde inte med och stod kvar och stirrade på Björn. Kasta då, typ!! Vad hände, jo SMILLA körde iväg från ingenstans och hämtade pinnen. What!! Vart reagerade hon från?? Kul var det ialla fall!!

Helt plötsligt ville hon vara med. En liten stund. Men så kom de genomblöta vildbasarna. Då struntade hon i pinnen igen och återgick till att tugga tång. En sista gång försökte hon vara med, vad hände då? Jo, Neo sprang RAKT PÅ HENNE så Smilla stackaren vurpade och hamnade under tången/vattnet. Som jag skrattade, hahahaha!!! JÖSSES vilken hysteriskt komisk syn. Det roliga var att Smilla rusade upp på stranden och fnyste och frynte och gjorde allt för att skaka av sig det obehagliga vattnet. Försökte till och med torka sig med hjälp av sanden. (Det uppskattade jag... ) Maritha med familj - gillar inte er hund vatten???

Efter en bra stund så gick vi tillbaka över ängarna och då ville Smilla vara med igen. Där gick leken ut på att jaga Neo, han var först, därefter Zoë och sist Smilla. Passade henne utmärkt.

Och bildbevisen på allt detta då? Det står Björn för - HEJA HEJA på att ladda upp på din blogg. Du får allt öka takten nu när du har fina kameran med och knäpper en 400 bilder per tillfälle... :-) Jag är såååå nyfiken. Du måste fått till fantastiska bilder på vägen tillbaka över ängarna. Så småningom hittar vi säkert bilder på följande länk: http://blog.backfamily.se/#home

Slutligen, spåren då? Jo, både Neo och Zoë fick 100 meter, vinkel, 100 meter, vinkel, 100 meter. Som båda satte som en smäck. Helt otroligt. Vi trodde de skulle vara för trötta efter urladdningen på stranden, men det är snarare att de blir bättre fokuserade på spår när de fått springa av sig ordentligt. Dessutom verkar dessa två hundarna ha outtröttlig med energi. Så länge vi är utomhus... Jag behöver väl inte påpeka att Smilla och Zoë dök i baken såfort vi kom hem och sov gott hela natten. Förutom Smilla som kräktes tång då. :-)

Kommentarer
Postat av: Björn B

Men Gina heter hon ju....

2010-06-16 @ 18:51:09
URL: http://blog.backfamily.se
Postat av: Katarina med Zoë & Smilla

Förlåt Gina, nu är det rättat.

Björn, är det inte dags att lägga upp lite nya bilder på din blogg...??

2010-06-16 @ 22:07:31
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Björn B

Jag höll på med det för någon timme sedan men jag tappade uppkopplingen så jag lade ner projektet igen men nu skall jag på det.

2010-06-16 @ 22:25:43
URL: http://blog.backfamily.se
Postat av: Björn B

Nu ligger bilderna där.

2010-06-16 @ 23:19:52
URL: http://blog.backfamily.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0