Rönneholmsparken & Limhamnsfältet

Nu börjar Smillas besök lida mot sitt slut. I morgon ska hon få återförenas med familjen, och jag tror nog att hon kommer tycka att det blir toppen och väääääldigt skönt. Men Zoë och jag har verkligen gjort vårt yttersta för att hon ska få upptäcka och gilla vårt liv i Malmö. Hon är nog RÄTT sliten efter denna sk "semester".

Dagens program bestod av rask promenix över Limhamnsfältet med siktet mot Rönneholmsparken och en utomhuskonstert under Sommarscen Malmö. Med det ljuvliga sommarvädret som äntligen verkar komma så blev det en fantastisk upplevelse. Hundarna skötte sig exemplariskt. Dock tyckte de att musiken lät lite konstig i början och satt med vinklade öron båda två och försökte lokalisera och identifiera det konstiga ljudet. Efter en stund lade de sig till rätta på filten bredvid mig. Fram till första stycket var färdigt och alla applåderade. Upp for hundarna och skällde och ylade i kapp. Hahaha. Men vid tredje tillfället så hade de vant sig även vid det konstiga ljudet och satt mest och muttrade....


Söta vovvar på första utomhuskonserten.

Jag drack ett glas vin och hundarna slörpade vatten (även om Zoë var något sugen på att testa det som fanns i glaset...) Riktigt duktig var de på denna passivitetsträningen. Mellan varven försökte de brottas och när inte det gick/fick så sökte de kel på vars en sida av mig. Många skatt, leenden och pekande fingrar fick det krylliga gänget på filten...

På vägen tillbaka hem så blev det ett längre stopp på Limhamnsfältet. Vi träffade taxen Pepsi med kompisarna Maja, Moa och Trixie. Men innan öset på fältet satte igång så hann jag fånga de två töserna en sista gång:


Sådär fokuserade på mig.


Romantiskt poserande Smilla.


Realistiskt oposerande Zoë...


Kan man ana vem som ledde ta-fatt-mig-leken och vem som satt bredvid mig på bänken som ett litet sött kuttersmycke.

I morgon lämnar jag tillbaka Smilla och sen tänkte jag hålla lite lugnare takt på uppdateringen här på bloggen... :-) Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0