I jakt på snön...

Jag frågar mig själv - vart är snön alla pratar om? Den sägs ha kommit till Skåne, och av den anledningen ställdes dagens spårkursen in. Döm av min förvåning när jag tittade ut i morse och såg att det såg precis ut som vanlig skånsk vinter. Regnmulet. :-) Så efter konsultation med miss Z så beslöt vi oss för att att åka ut till Bokskogen. Så här glad blev Zoë av det:


Vi körde fri promenad, tittade på vildsvin (tack och lov på avstånd, mitt hjärta åkte upp i halsgropen), provade lite fritt följ, inkallning med snygga ingångar, och så bäst av allt – ett spår. Innan vi gick vår runda så lade jag ut ett ordentlig spår med 4 apporter plus en slutapport. Jag markerade ut startpunkten och lade slutet i linje med starten för att inte själv gå helt vilse. Och ännu en gång så jobbade Zoë målmedvetet och oerhört fokuserat. Hon tog alla apporterna som om hon inte gjort annat. Vid slutet var hon lite ute och snurrade men hon jobbade på och hittade även slutapporten! Så duktig hon är! Och SÅ kul hon tycker det är!!! Själv så älskar jag det!

Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

Härligt tjejor,

Här har vi massor med blaskig snö. Inget kuligt alls. Förutom att man kan träna spårupptag på andras fotspår vilket är lite kul.

Längtar tills ni kommer

kram

Susanne och Ella

2010-11-21 @ 02:36:19
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Petra & Merci

Vad duktiga ni är. Vad skönt att vildsvinen var på avstånd,kan inte vara nån dröm att möta dessa djur på promenade.( eller jo .En mardröm:) )

Ha det så bra i "snöiga" skåne.Kram Petra & Merci

2010-11-21 @ 14:05:48
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0