Zoë


Susanne med Zoë och två av hennes kullsyskon.


Annie Hall med Zoë.


Alicia Hall med Zoë.

Aberlours Brilliant Career "Zoë" är född på Aberlours kennel (Susanne Hall) 12 juli 2009. Jag har henne som halvfoderstik, vilket innebär att det kommer tas en kull valpar på henne, prel. 2011/2012.


Mamma är Pru de Sierra Libar "Blossom", HD B.


Pappa är LP1, LP2, SeUCH och DkUCH Bibords Ambar ”Manne”, HD A.

Som personlighet är Zoë underbart glad, social och nyfiken. Myntets baksida är att jag fått jobba mycket med nervarvning. Hon är lätt att "tända" men lite svårare att "stänga av". Oerhört lättlärd (gäller bara att jag själv hänger med), orädd men slår också lätt över i stress, dvs hon har svårt att komma till ro när inte jag finns till hands. Då är hon som en duracellkanin och vill HELA tiden hitta på saker, leka, bus... etc. Det är inte alltid jag lyckas ÄVEN om jag finns till hands. Men det är något jag jobbar med löpande. Än så länge är hon inte mer än dryga året och är långt ifrån färdig i sin mognad.

Vill dock betona att hon är en alldeles fantastisk charmig hund, som älskar att kela med matte. Vi tränar personspår & lydnad. Har också provat viltspår, vilket vi kommer att fortsätta med längre fram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0