Lite lugn har åter infunnit sig

Hemma hos mig och miss Z. Den stresstoppen hon haft i sommar verkar att börja släppa. Visst, hon är fortfarande en lättantänd hund, men det är såååå mycket bättre. Jag är så nöjd med hur hon skötte sig i Gränna. Det krävs att jag är fokuserad på henne. Men är jag bara det så går det. Hon är luvligt mysig igen. Vi har fått tillbaka kontakten. Lovely.

För inte så många dagar sedan såg det ut såhär:





Zoë ligger och sover mitt på ett stort golv med folk som springer runt. Pipande kameror och dörrar som slår. Visst, jag hade kopplet på henne och fick jobba för att få henne att lägga sig ner och stanna där. MEN hon gick inte upp i stress och efter bara en liten stund så sov hon.

Sen är det extra kul att se att hon fått upp sin aptit efter utflykterna med massa andra hundar. Lite tävlan om mat skadar definitivt inte. Nu kör hon torrfodert rakt av, utan burgare. OCH äter med god aptit. Hela ransonen. Inget slukande, men hon äter upp.

Slutligen, idag så började Zoë sitt andra löp. Intressant att notera är att de senaste två veckorna har infunnit sig ett uns av integritet hos miss Z. Hon hälsar inte på vem som helst längre. Inte avvaktande, bara ointresserad. Människor hon känner får MASSOR med kärlek och pussar fortfarande. Men främmande kan hon t o m ignorera. Kan ni tänka er. Innan räckte det att man tilltalade henne, eller bara gav henne en liten blick så fick man TUTTI tillbaka. Inte längre. Rätt skönt måste jag erkänna. Bara lite av mamma Blossoms värdighet också, SEN har vi den perfekta, mest underbara perron. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0