Ängadal vårstädas!

I helgen är jag och Zoë på Ängadal och vårstädar och känner in vårt "nya" hem. I ett halvår tänkte jag att vi skulle byta stan mot landet. Jag är ganska säker på att Zoë typ stormtrivs...



Speciellt när man får äta middag ute efter en heldag med lydnad, tennisbollsjakt och viltspår. Inte en sekund har hunden hunnit vila. Behöver jag tillägga att hon ligger bredvid mig i sängen och flämtar, typ utmattad. Speciellt eftersom grannarna kom förbi ikväll och sa hej till oss. Och kastade ytterligare lite tennisboll. My 10 år blev kär i Zoë. Det var ömsesidigt. My kommer med all sannolikhet komma förbi titt som tätt och leka med miss Z. Det känns som detta miljöombyte kommer att bli alldeles kanon.

PS till fru Hall ; KAN DU TÄNKA DIG!!!!  På ICA Supermarket i Tollarp (som jag utnämnt till världens håla) fanns det Prima Donna!!!! NÖJD är jag. Detta kommer bli hur bra som helst. Men, hhhhrrmmmm.... vad säger detta egentligen om.... Rydebäck...???? Woahahahaaaa!!! :-)

Kommentarer
Postat av: fru Hall

Jag har talat med innehavaren av Rydebäckshallen. Han sa att han inte kan ta hem Prima Donna av den enkla anledningen att jag måste hålla mig "much more skinnier".

Men den finns i stan. Jag köper en bit om du kommer hit :))

Kram

2011-04-09 @ 22:51:42
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Susanne och Ella

Wow, vilket hus.

Vi är på och kommer och besöker dig i sommar. Både för träning och ätning av Primadonna ;) Kanske lite vin till det.

kram

Susanne och ELla

2011-04-10 @ 00:25:19
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Margareta

Här ska du få höra en riktig lantis. Jag vet inte ens vad Primadonna är i alla fall inte när det gäller något i matväg. Det finns säkert inte i "min" affär i alla fall och efter sSusannes kommentar är det nog tur eftersom jag mer liknar en tunna i kroppen.

Tollarp? Finns det flera orter med detta namn eller har du kommit närmare Blekinge?

Kram, Margareta

2011-04-10 @ 19:33:54
URL: http://www.ginnis.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0