Ronneby 110814 – Excellent och 2:a tik

Äsch, det blev inte det sista CERT:et idag som jag hoppats på. Ingen bra kombination med halvkass matte och stingslig hund som inte alls ville vara med vid hanteringen. Hänger detta måntro ihop? :-) Att Zoë dessutom närmar sig nästa löp med stormsteg gör det hela inte bättre. Grattis till Yvonne och Hulda som viftade på svansen hela vägen fram till CERT:et och BIM. Max blev BIR.

Omdömmet om Zoë blev följande:
Bra huvud och pigment, mycket bra överlinje. Korrekt bröstdjup. Bredd framtill är ok, något trångt bakställ.

Domare: Jerzy Olsewski
Ålder: 2 år

NU ska jag krya på mig, vila Zoë i form och hålla tummarna att löpet ligger ytterligare ett par veckor framåt i tiden, så jag kan hålla min plan med lydnadscomeback nästa söndag, följt av Visby helgen därpå och så Gränna... När det gäller rosetterna så har vi två nya chanser i Visby. Pälsen få helt enkelt hänga kvar ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

Men,

det här har vi INTE planerat.....

Vi har ju så mycket planerat nu,

Bäst du kollar med Jenny om du inte kan få vara med på KM åtminstone fast starta helt sist i KM, Men jag tycker hon ska vänta några veckor till.

Krya på dig

kram

Susanne och Ella

2011-08-14 @ 21:12:48
URL: http://caramella.eldea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0