En utmattad & lycklig Florence Nightingale


Jag har då aldrig sett min hund så lycklig som när vi idag var tillbaka på jobbet. Jag själv har legat nerbäddad i tre dagar i en influensa och feber. Stackars Zoë har bara fått göra det nödvändigaste behoven strax utanför dörren och sedan in och upp i sängen igen. Men som en äkta Florence Nightingale så har hon legat kloss bredvid mig. Sovit med tass och nos på min bröstkorg. Varvat med pose "ett litet knyte" nere vid benen. Givetvis har hon även försökt få igång mig att leka. Hon har i princip hämtat upp alla sina leksaker, så även de är samlade i sängen. Där har vi legat, huller om buller i tre dagar.

Men idag när vi kom till jobbet – fullständigt tokspel fick hon. Sprang runt som vettvilling i hela kontoret, hämtade sitt tuggben och ylade så vi alla bröt ihop i skratt. Sedan slängde hon sig i korgen på rygg och somnade med ett nöjt leende...

Kommentarer
Postat av: Helene

Det är inte så konstigt perron är ju en arbetande hund !

Helene

2011-01-14 @ 08:47:58
Postat av: Anonym

hahaha!! point taken!

2011-01-14 @ 09:00:36
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: pia wennersten

I den positionen är syrrorna väldigt lika.

Kram Pia

2011-01-14 @ 12:35:28
Postat av: Margareta

Snacka om avslappning på bilden. Ginnis ligger nu på min säng och väntar på sällskap så det får bli lite bokläsning för min del. Slappa alltså och jag ska försöka stressa ner jag också.

2011-01-20 @ 17:28:22
URL: http://www.ginnis.aberlours.se
Postat av: pia wennersten

Glöm inte köpa härliga hund. Vad fina ni är och dessutom väldigt lika. Vi lägger vår röst på Er så fort det går att komma in och rösta.

kram Pia,Evita o Thea

2011-01-21 @ 15:13:46
Postat av: Katarina med Zoë

Åhhh!!! HERREGUD. Denna gång måste jag ju vinna... Vad vinner jag?

2011-01-21 @ 23:05:48
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Björn B

Var röstar man, hur röstar man, när röstar man????

2011-01-21 @ 23:13:26
URL: http://www.backfamily.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0