Ett gott skratt förlänger livet!

Igår gav jag över stafettpinnen när det gäller lära Zoë simma till Helene och Roberto. Medan jag själv firar in sommaren & semestern med att åka över till Köpenhamn med kollegorna så lever räkan loppan två dagar i Käglinge. Roberto har LOVAT att jag imorgon lördag får tillbaka en kryllig hund som simmar som en säl. Innan jag åkte så begav vi oss alla tre - Roberto, Helene och jag oss ner tillsammans med hundarna till dammen i Rekan.

Efter att Zoë blivit genomblöt, visat på hur hon kan flyta som en padda, att hon mer än gärna doppar hela huvudet under vattenytan och gladeligen hämtat in leksakerna som ligger just två simmtag framför henne MEN vägrat bli lockad ut när Helene spontanbadade med kjol och midjeväska uppe vid armhålorna så tog Roberto bokstavligen saken i egna händer. Det fick bli kast med liten Zoë!!! Helt emot all pedagogik... Sen är ju inte Zoë som alla andra hundar. Tokigt simmade hon in efter kastet, skakade vattnet av sig och sprang fram till Roberto igen - SKA VI LEKA MEEEER??? Två gånger kastades hon i plurret, innan jag och Helene tjutande av skatt menade på att nu fick det räcka. Badkläder och lite mer strukturerad träning skulle ta vid idag. Imorgon när jag kommer och hämtar henne förväntar jag mig en uppvisning!!





















Kommentarer
Postat av: Helene

Det är kanske inte helt rätt pedagogik (skyller på vinet), men roligt hade vi !

Tyvärr har det ösregnat hela dagen men vi ger oss inte det är ju varmt i vattnet!

Ha det så trevligt i Köpenhamn!

2011-07-08 @ 14:07:43
Postat av: Fotografen Malin Ward

Så härligt, super hundvakt och Köpenhamn :O)! Kram Malin

2011-07-13 @ 20:13:51
URL: http://www.malinward.com
Postat av: Fotografen Malin Ward

Glömde säga vilka HÄRLIGA BILDER!

2011-07-13 @ 20:14:40
URL: http://www.malinward.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0