Lekkompis My

Zoë ylar av glädje när granntjejen My kommer cyklande för att leka med henne.



Bollkastaren är en hit. My siktar för att träffa äppleträdet mitt i trädgården och Zoë springer som en galning för att hämta tillbaka tennisbollen till henne. My träffade trädet ett par gånger, Zoë tog lyror och slog kullerbytta...






Jag har instruerat My att det är nolltollerans mot Zoë om hon skäller. Då blir det paus i kastandet. Klok tjej, hon gillar uppdrag. Det var väldigt tyst i trädgården mest My som tjattrade och kom det skall så läxade My upp miss Z. (Själv röjde jag i skafferiet medan de lekte...) Hon har även fått Zoë att leverera bollen in i kastaren. Coolt!


Träna sitt och fånga godis i luften, stanna kvar och varsågod, leta godis är också en del av leken.


Och så lite gos mellan varven.




Något trött blir man efter en dryg timmes tokspringande. Då ligger de nos mot nos och rullar boll. My tycker det är hysteriskt roligt när Zoë visar haktryck. Dock kallar hon det för spela död. Vilket fall som helst så bjuder Zoë mer än gärna på det oavsett vad man säger eftersom det ger sån fantastisk respons både från My och mig.


Det roligaste av allt är att My tycker lydnad är jättespännande. Hon har sett en uppvisning av det på Tollarpsdagarna förra sommaren och när hon berättade det så var jag och Zoë såklart tvungen att gå igenom LK1-programmet med My som publik. Väldigt snäll publik som klappade händerna. Och så frågade hon om hon fick prova. Självklart sa jag och Zoë var med på noterna. Ingångar och hopp satt som en smäck. Och My flinade lyckligt. Och ville att jag skulle lova att vi aldrig flyttar tillbaka till stan... :-) Söt granne.

Jag har ialla fall en otroligt rolig hund, som är med på noterna på detta viset. Dessutom sover hon nöjt under dagarna. Me like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0