Kursetta!!!

Idag var det kursavslutning hos Petra och i och med det träningstävling i vanlig ordning. Jag och Zoë gick ju om LK-1 kursen för att samla ihop alla lösa trådar och vara något bättre rustade för sommarens nystart på apellplan. Och jag måste säga att jag känner mig oerhört nöjd över resultatet och med statusen på vart vi är såhär långt.

Vår svagaste punkt är ju platsliggningen. Denna gör vi i och för sig sist på just dessa träningstävlingar, och den nollade vi. Hon gav ljud i från sig, rullade med bakdelen och satte sig till sist upp. Detta trots att jag inte gick mer än 2-3 meter ifrån henne. Intressant var att både Petra, Helene och Björn påpekade efteråt att Zoë driver med mig. Att jag står så nära triggar henne mer än att det hjälper henne. Det är inte för att hon är ängslig och osäker som hon ligger och pratar. Det är för att hon söker min uppmärksamhet. Och hon vinner ju varje gång, för så fort hon ger ljud ifrån sig så går jag närmre. HALLÅ, att jag inte sett detta själv innan!!! När jag får det påpekat för mig så blir det så självklart. Petra frågade om hon även ljudade när jag stod 20 meter bort. Varpå jag svarade - vet inte för så långt vågar jag inte gå. Då sa hon - prova det, bara nån gång för att kolla. Det är fullt möjligt att hon blir tyst då. Testa. Hm, värt ett försök. I vilket fall som helst så MÅSTE jag träna träna detta nu och få lite positiv utveckling. Så inte detta blir ett JÄTTESPÖKE för oss att ta oss förbi... Hm... Ojojoj. Nog om tråkigheter, nu till det roliga:

Tandvisning 10 p

Linförighet 7,5 p; Sneda sitt, sackar, tappar i svängarna.
(Jo, stämmer nog rätt det. Tycker ändå att det iallafall utvecklas åt rätt håll och fullt möjligt att fila på för att ytterligare förbättra. Här har jag dessutom koll på hur.)



Läggande 9 p; Ljud.
(Jo, hon var lite övertaggad tjejen. Men detta ljud var det enda jag själv hörde. Resterande som noterats nedan lade jag inte märke till själv.)



Inkallning 8,5 p;
Ljud, snett sitt.





Ställande 9 p; Ljud.
(Som sagt, detta märkte jag inte men SÅ NÖJD jag är över att hon gjorde ett jättefint och direkt ställande. UTAN att komma gående mot mig när jag var på väg tillbaka. YES YES YES!!! Det lönar sig att punktträna. Dessutom drog jag ut på sättandet vid slutet av momentet. För att testa henne. Och hon höll!!)



Apportering 6 p: Tugg, reser sig.
(Jo, kanske inte det snyggaste greppet... Vet inte om jag ska "låta detta vara", då jag vet att 2:ans apport sitter så mycket bättre redan...)

Hopp 9 p; Ljud, snett sitt.
(Hmm.... dessa jäkla ingångar spökar fortfarande.)


Helhetsintryck 5 p; Ljud, position, fokusering.
(Här måste jag säga att det var lite snålt bedömt. Jag uppfattade inte Zoë alls som så ljudande som man får intryck av ovan, dock så var hon lite övertänd, jag får nog tanka av henne mer nästa gång innan det är min tur att gå in på plan. Jag gick in som nr 2 vilket kanske hade del i det hela. Mot slutet så tappade hon fokus mellan momenten, och var svårare att samla ihop. Men hon är absolut inte hunden som kör revor längre, snarare nära inpå mig med väldigt mycket koll på publiken och framför allt Björn som fotograferade... :-) Ser man till utförandet av momenten så höll hon ju ihop bra... Dessutom, jag var faktiskt jättefokuserad men lugn, inte nervös. Så jag tog mig tid att få in Zoë mellan momenten innan jag fortsatte.)



Totalt 139,5 p och en förstaplats av 12 deltagande!!
Kan jag bara fixa det här med platsen, få till RIKTIGT SNYGGA ingångar och se till att miss Z kniper igen vid tävling så ska vi väl kunna klara LP1-titeln under 2012.

Kommentarer
Postat av: Helene

Ni var jätte duktiga, vilken utveckling!

Snart dags att ge er ut på tävlingsplanen!

Kram Helene Ceasar & Cocos

2011-06-22 @ 09:25:41
Postat av: M. Joelsson

Heja er vad duktiga ni är! Blir ingen Skärgårdscup för oss heller, glömde anmäla i tid.

Hoppas att vi ses vid perrospecialen.

Kram

Mia, Micke o pappa Manne

2011-06-23 @ 00:12:22
Postat av: Katarina med lantlolle-Zoë

Mia - visst kommer vi att ses på Perrospecialen. Zoë ställs alla tre dagarna. Nöjd är jag av se (Björns bilder från styrelsemötet...) att även Mannes päls är sparad!! Gissa om det kommer att bli snygga bilder - om inte annat - i Tvååker... :-)

2011-06-26 @ 21:06:25
URL: http://perrozoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0