Den söta lilla bruna tillbaka i säkert förvar - i Skåne!


En slagen hjältinna!

VILKEN HÄÄÄÄLIG HELG VI HAR HAFT!! Tack snälla Susanne P för det!

Och Zoë - vilket cool hund jag har!! I superkorta ordalag så har hon sedan i fredags haft extrem miljöträning på följande sätt: tåg Malmö/Stockholm, åka Volvo V70 typ 12 gånger under helgen, boende hemma hos familjen Persson med Ella, tränat in nya lydnadsmoment i familjen Persons hall, bråkat med Ella (inomhus), varit bästa kompis med Ella (utomhus), lunch hemma hos familjen Brandt med Peppar (tillsammans med kompisen Ella (neutral mark) OCH fått träffa två chinchauer för första gången - LÄSKIGA, gått lös i Nackaskog (morgon, middag, kväll...), gått lös i Frediksdals trädgård (perropromenad) och där adopterat en alternativ matte (Sanna) gått lös i Tumbaskog, gått juniorpromenad med Johan, tränat lydnad i ridhus, snarkat ljudligt på rygg i köket i Nacka, åkt buss Nacka/Slussen, åkt tunnelbana Slussen/Söder, charmattackerat på Alleto och där adopterat ytterligare en alternativ matte (Susanne P), provat Ellas kanvasbur på jobbet... åkt tunnelbana Slussen/T-centralen, struttat runt på plattan OCH därefter tåg hem till Skåne igen... :-) Medvetslöst trött är hon för tillfället. I tryggt förvar i Skåne... (Vi hade några kidnappsförsök av Brandts, Perssons och Alleto som vi avvärjde.)


Fortfarande förväntansfull inför vad som komma skall...


Zoë som infiltratör på perropromenad ala Stockholm, hon håller sig nära nära sin nya matte Sanna. Matte Katarina ignorerar vi, för hon hade inga köttbullar med sig...


Har man tränat lydnad i ridhus och matte och Susanne därefter bara fortsätter att prata hur jag ska bli bättre och dessutom dricker vin så är det faktiskt ok att landa på rygg och snarka...


Nära, nära min alternativ 2 matte - Susanne. I väntan på tunnelbanan.


I Ellas kanvasbur på Alleto kunde man koppla av.


Världens coolaste skånska spanjorska på plattan i Stockholm - Zoë som levereras efter en halvdag på Alleto...

Vad det hela handlade om var att jag hade ett jobbmöte i Stockholm idag måndag och blev uppbjuden till Susanne & Ella att komma redan fredagkväll för att vara med på den månatliga Perropromenaden i Stockholm och dessutom få en chans att intensivprata lydnadsträning... alltså mycket prat & vin ;) OCH början på ett excellark till årsplannering. Några nya moment tränades in i hallen och i ridhuset. Men framför allt så intensivpeppades jag av Susanne att STRUKTURERA mig. (Johan - du ska vara stolt över din adept. Nu pytsar hon vidare dina ord på mig...)

Tillbaka till supercoola Zoë. Hon har sina minus sidor (fajtades inomhus med Ella & kissade inne två gånger - hemma hos Sanna och på Alleto - gulliga Sanna & Susanne viskade det till mig för att ingen annan skulle märka...) men HALLÅ, bloggen är till att dela med sig. Zoë stresskissar fortfarande. Men inte hela tiden. Jag har faktiskt pressat henne hårt denna helgen. Till hennes försvar så är hon på g in i tredje löpet. Men ärligt talat så bryr mig inte om dessa skvättar längre. Jag hoppas hon växer ifrån dem. Och gör hon inte det så fine - hon kissar inne nån gång emellanåt. Inte för att hon inte är rumsren, men för att hon går upp för högt i stress...

Men jag vill ändå klappa mig själv på axeln för vad jag har lyckats med. TIDIGARE hade jag min älskade Max - jag hade gjort allt för att han fortfarande var i livet som värdig 8 åring. MEN vad jag inte lyckades med honom var att gå fint i koppel i främmande miljöer, han hatade trappor, han hade panisk skräck för bussar, vägrade gå på tåg och båtar. SÅ GLAD jag är att Skruttan är så lätt att ha med sig. Hon är så resvan och hon går som en fjäder i koppel. VISST det är två olika raser - golden retriever vs. perro. Men SÅ fokuserad jag har varit på dessa två saker. Koppelvana och miljöträning. Ett tag var jag rädd för att jag gått till "överdrift" i min miljöträning. Att jag i onödan utsatt Zoë för FÖR MYCKET intryck. Men NU är jag så glad över att jag kan kånka upp henne på buss, tåg och tunnelbana med packning utan problem. Dessutom lämna henne (knuten) på platsen för att gå till bistron utan att hon gör pip ifrån sig. NÖJD är jag över detta.

Nu ska jag bara se till att få till tävlingslydnaden också framöver. Ge oss bara lite tid - så kommer vi tillbaka betydligt säkrare i vårt samarbete. Jag och Zoë.

Slutligen - VILKA SKÅNE-FRAMGÅNGAR vi haft i helgen. GRATTIS Helene & Cocos att ni ÄNTLIGEN fick till ert 1:a pris i LK2. Så skönt för er!!! OCH att Björn och Neo går från klarhet till klarhet i viltspåret och gör stiluppvisning under utbildning och imponerar på instruktör Annika (inbiten Labbe-ägare....). COOLT att ni på ert lugna sätt bara briljerar i det "inofficiella" och visar på att perron är att räkna med. Nu kommer vi snart och tar dem!!! :-)

Kommentarer
Postat av: Susanne och Ell

Det var bara sååå roligt att ha er här ;)

Martin, äldsta sonen, kom ut på måndagkvällen och sa "vad tyst det är här" och då var vi iallfall 5 hemma i familjen. vet inte vad han menade det måste vara Zoes snarkningar han menade.

kramar

Susanne och ella

2011-03-15 @ 20:10:35
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Katarina med Zoë

DET tar jag som komplimang. Att jag och miss Z yrde in och lämnade en ringande tystnad när vi var borta igen... ;-)

2011-03-15 @ 21:25:23
URL: http://perrozoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0