Sköna helg och härliga nya pryl

I helgen har vi faktiskt hållt oss hemma, heeeela helgen. Riktigt härligt väder har det varit och det har blivit långa promenader och lugn och ro däremellan. Ingen träning alls, men det känns som hög tid att planera upp vår träningstillvaro nu. Tänkte börja med att repetera LK1:an utifrån Svartbergs träningshäfte "i jakten på 10:an". För att hitta svaga länkarna och framför allt få ytterligare stabilitet. Petra och jag har bokat om varandra och så har jag varit förkyld, igen. Så nu är det dags att jag får till tiden med henne. Om jag ska lyckas med LP1 i vår, innan valpar. Och LP2 i höst, efter valpar... Jag vet, energiskt i vanlig ordning. Men tänk så bra då att jag fick världens bästa och snyggaste julklapp av en väninna i år (och hon är ändå ingen hundmänniska, hon har bara insett att min nya hobby är här för att stanna, och då gäller det att göra det hela med stil...):


Gissa...


... joho, en ny träningsbok – från Moleskine!!! Nice.

Förutom lydnaden så längtar jag faktiskt efter att spåra!! Jag har fått 5 liter blod av "min jägare" och vi ska ta lite viltspår framöver. Framför allt så är det hög tid att börja träna startrutan. Och eftersom det fortfarande är så milt här i söder, så ska man bara tacka och ta emot. Men jag har blivit sugen på att ta upp personspåret också. Dels så skriver Lena så inspirerande på sin blogg Klickersmart, men så träffade vi idag Gabrielle, en perrospekulant som Susanne skickade hit för att träffa Zoë. Zoë gjorde vad hon gör bäst - charmade. Men Gabrielle å sin sida var lika charmerande tillbaka. Efter 3 kelpies var hon nu sugen på att prova en ny ras och valet föll på perron. Jättehärligt möte och engagerat hundsamtal hade vi och vi kom såklart in på spår, vilken härlig aktivitet det var. Välkommen in i perrovärlden Gabrielle! Du kommer bli ett utmärkt nytillskott, och du kommer säkert bli nöjd oavsett vilken kull du tillslut väljer ifrån.

Avslutningsvis måste jag visa Zoës två favoritplatser här på Ängadal, när vi inte är ute dvs. Det slår det mesta...


I stolen vid fönstret med utsikt över gårdsplanen...


... eller kökssoffan, med fritt blås över trädgården, vramsån och allt vilt som springer där.

Kommentarer
Postat av: Margareta

Gammelmoster eller nå´t här. Det är något visst med kökssoffor eller hur? Fråga Ginnis.

Sedan tror jqg att en kelpieägare kommer att bli en perfekt ägare till en perro. Kelpie är ju inte precis en stillasittande ras.

Nästa gång du bestämmer dig för att ha en hel helg hemma kommer jag på en kopp kaffe under en liten eftermiddagsstund. Om du skulle stå ut.

2012-01-16 @ 19:40:22
URL: http://www.ginnis.aberlours.se
Postat av: Anonym

Perfekta utkiksplatser.Där har hon ju fullständig koll lilla fröken Z ;)Önskar er lycka till med lydnaden,och med din enrgi så lär det väl inte vara något problem att klara det. Med så mycket blod blir det måååånga spår.Jättekul. Ha det så bra och träna på Kram Petra

2012-01-16 @ 20:25:34
Postat av: pia wennersten

Härligt med lugna helger ibland. Vi la personspår i fredags. Thea är inte så van vi det men stundtals var hon riktigt duktig.Kommer nog att köra det varannan gång ungefär. Evita är jätteduktig, riktigt kul att se faktiskt. Skall snart boka upp något öppetspår så vi är någonstans på väg känns det som.Vi är ju flera stycken här som kan peppa varandra. för övrigt tränar vi en hel del. Onsdagar hemma hos Virran, sedan har vi hyrt en träningslokal en gång i veckan, jättebra och jättekul. Har problem med tuggandet på apportbocken,så just nu håller jag på med vittringspinnar som hon får sitta med och inte tugga.(förslag från Ki).Sedan är det ställande under gång, men det känns som om det är på gång.För övrigt går det riktigt bra(vissa gånger inte alltid).Man kan ju inte beskyllar våra hundar att ha för lite energi precis, men oftast har man ju gott av det. Outröttliga är väl båda syrrorna kan jag tänka mig.

Kram Pia,Evita o Thea

2012-01-17 @ 09:04:41
Postat av: Anna Nygårds

Schyssta place hon har att hålla koll från tjejen. Är ju hit för jämnan och läser men lämnar sällan avtryck men nu jävlar ska det bli ändring på det. Ni kommer nog lyckas strålande med era mål för 2012. Jag törs inte sätta några. Har fått en utmaning av en vän så nu ska jag dra igång på allvar med lydnaden på Vinna-Bus Apansson....hon är väldigt pigg och allert. En svårighet i sig men hon vill och vill och vill till skillnad från storebror " Ferdinand" ;) . Ses vi i Sala? / Kram Anna

2012-01-17 @ 11:13:35
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0