Valparna 2 veckor och 2 dagar


Ovalen.

... och fortfarande namnlösa. Dock har Ola kommit fram till att det får minsann bli en O'Sullivan-kull. FAST det blir i fel alfabetisk ordning mot Mollys valpar och allt. Whatever!! :-)

Mina arbetsnamn är dock:
valp 1: "stora tiken"
valp 2: "fladdermusen", som har lite vitt på baktassarna (svanshane)
valp 3: "lilla hanen", vitt hela vägen upp under hakan (svanshane)
valp 4: "ovalen", KAN förväxlas med fladdermusen, men han har inga vitt på baktassarna... (svanshane)
valp 5: "rumpnisse"
valp 6: "räkan" (minsta tiken) Alltså, fullständigt partiskt, hon är så SÖÖÖÖÖTT så man vill äta upp henne. Hade jag inte kunnat stå emot suget så hade det varit denna lilla mumsbit jag plockat med mig hem... Nu är det någon annan som blir lyckligt lottad.
valp 7: "dubbelstecket" (svanshane)
valp 8: "stubbis"

Logiskt och strukturerat, eller hur? Jag och Alicia har ialla fall stenkoll. Susanne är snart ikapp oss!!

Under veckan som gått så har alla öppnat ögonen, och det är rätt bra fart i dem nu. Är de vakna är det stört omöjligt att få till några skarpa bilder. Så förutom inledningsbilden blir det därför en filmsnutt som dokumentation till detta inlägg. Ni förstår hur svårt det är att se skillnad på dem? De har alla otroligt fina huvuden är väldigt jämna i utseende. Fortfarande skiljer det lite i vikt, men annars är det en underbart homogen pralinklump. Den som sticker ut just nu är stora tiken. Hon har gjort tre rymningsförsök från lådan idag. När jag gick in och kollade valprummet för att det var ett jäkla liv så var det stora tiken som var vilse, sådär halvägs ut till matplatsen. Alldeles själv på nya äventyr. Kanten får nog allt fällas upp när jag inte sitter och har koll.


Kommentarer
Postat av: Margareta och Ginnis

Ett himla liv de för när dom ska äta i alla fall. Du får väl säga till Zoë att hon passar sina ungar bättre så dom inte rymmer. Det var så roligt att se dom in real life. Har du kolla min blogg? Lite suddiga bilder på de små sprattelgubbarna/gummorna där också. Men DU syns tydligt. Hoppas allt går bra nu i helgen när du är hundvakt!

KRAM

2012-06-02 @ 10:07:53
URL: http://perroginnis.blogg.se/
Postat av: Sara och Kalle

Så söta de är de små liven:)

2012-06-03 @ 05:51:25
URL: http://www.misaro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0