Vi blir snart tre igen...

Nu kan man tro att jag har svårt att bestämma mig... Men saken är att de tre sista inläggen hänger ihop. Även om de kommer med lite väl långa intervaller. Bara någon vecka efter Loppan kom hem till mig i somras upptäckte jag nämligen detta:
 
 
Som goe gudson Hugo, 4 år, sa: Ska Katta ha valpar?!!!
 
Nja, jag kan sträcka mig till att det blir en människovalp. Men jag följer verkligen min inslagna bana. Det kommer nämligen bli ytterligare en krylltott i familjen... Pappa Ebele är svart och bor i London. Själv så packar jag och Zoë ihop vårt pick och pack och lämnar Ängadal för denna gång och återvänder 1 februari till Malmö. Det blir lite enklare att sköta kommande vardag därifrån. I mitten av mars är det så dags för vår flock att gå från radarpar till radartrio. Och Zoë ska få vakta barnvagn. Vi planerar inte att försvinna från perrogemenskapen, vi har bara behövt pausa ett tag för att sedan kunna göra comeback i utökad styrka. Jenny låter hälsa att söte Ville ser framemot en polare att hänga med på lydnadsläktarn.
 
Tänk vad livet har överraskningar till hands!!
 
(PS. Nu har vi inte helt dragit ned på träningen i höst. Men minskat markant på intensiteten... Vi har hunnit med viltspårskurs, spårträning med Jan Gyllensten och lydnadsträning med Hanna Nilsson. Och så träningsgrupp på lördagsförmiddagen. Till min stora glädje funkar det på Zoë att ligga på divanen och pilla naveln. Koppla av lite helt enkelt. Numera går hon ett helt 2:ans fritt följ, klockrent och UTAN ljudeffekter. Dock dröjer det ytterligare ett bra tag innan vi kommer ut på tävlingsplan. Vi ska bara hinna med lite annat först...)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Underbara lyckounge! Vi längtar så efter honom och ser fram emot att önska honom välkommen in i gemenskapen :). Alicia är ju säker på att han kommer att älska henne :).
Och nästa glädjeämne är att Loppan hittat hem. Hem till Malin som älskar henne och uppskattar hennes energi och kärlek. Så bra det kan bli!
Och zöta Zoë som inte bara charmar alla tilltänkta valpköpare utan även "tajmar" in löpet så att hon kan bo här med sina små när det är dags för dig att "valpa" :).
KRAM

Svar: Jag är alldeles säker att Alicia kommer att stå högt i kurs. För hon kommer att se till att vara där!! :-) Å Loppan som äntligen hittat hem. Det var bara meningen att hon skulle ta några omvägar innan Malin och hon hittade varandra! Eller hur!
Katarina Blixberg

2012-11-27 @ 19:15:38
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Åsa Ericsson

Vad härligt och mysigt för dig.
Kramar Smilla m familj

2012-11-27 @ 20:48:33
Postat av: Sara och Kalle

Grattis!! roligt, då väntar en härlig och rolig men jobbig tid med mycket känslor för dig fram över. Lycka till med allt ni tar er för och ni hinner åter inta träningsplanen och tävlingsplanen så småningom :)

Kram
Sara

2012-11-27 @ 20:56:50
Postat av: Petra & Timja

Så roligt med en liten bebis :-). Stort grattis och ta hand om dig! Kram

2012-11-27 @ 22:01:37
Postat av: Helene

Livet är fullt av överraskningar !
Det är bara att njuta !
Ska bli så roligt med en ny liten krylltott!
Kram Helene Ceasar & Cocos

2012-11-27 @ 22:23:21
Postat av: Susella

Fantastisk, underbart, spännande. Vilken gåva :) önskar bara ni flyttade lite närmare så vi gick rå om er liite mer. Men det ska bli kul att träffa dig runt helgerna.
Må gott
Susanne

2012-11-27 @ 23:59:24
URL: http://Susella.WordPress.%20com
Postat av: Björn B

Underbart att höra/läsa från dig igen, ett stort grattis från oss i skogen. Skönt att du flyttar tillbaks till Malmö igen så vi kan ses lite oftare igen :)

2012-11-28 @ 07:55:22
URL: http://www.backfamily.se
Postat av: Anna & Buster

Nu har lillebror byggt ny trappa till mig i gästhuset, så nu kan man gå upp där även med bebis! Välkommen tillbaks när helst du vill! Kram från oss i Häljarp!
P.S. Han är väldigt söt redan nu - även om bilden är suddig.

2012-11-28 @ 08:32:04
Postat av: Margareta och Ginnis

ÄNTLIGEN!
Det är väl så man brukar ropa när det plötsligt händer. Nu fattar jag allt jag undrat över. Zeb är på väg! UNDERBART MED ÄNNU EN KRULLTOTT! Skönt att slippa undra och skönt att kunna läsa nytt inlägg i din blogg. Engelsmannen visste jag ju om men en baby som redan var på väg när du var här!!!!
Jag dförstår att det blir mer praktiskt med en liten baby med boende i Malmö men jag hoppas verkligen att jag får se underverket så småningom även om avståndet blir större.
Men Katarina! Slagit av på träningstakten??? Haha! Det verkar ha varit väldigt mycket i alla fall.
Hoppas nu att du ger oss fortlöpande information om läget.
STOR KRAM!
Margareta

2012-11-28 @ 18:10:50
URL: http://perroginnis.blogg.se
Postat av: Lisa & Cesar

Lycka till med människovalpen! Det är en härlig, pirrig och spännande vätan när dom ligger där i magen och växer.

2012-12-01 @ 05:22:11
URL: http://perro_cesar.byethost18.com/
Postat av: Petra Merci & Ester

Grattis grattis Vad kul att få höra av dej igen och vilken underbar nyhet.
Lycka till med den nya lilla valpen när den kommer :)
Kram Petra

2012-12-02 @ 20:08:53
URL: http://www.nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0