Nu är det bara vi två igen!

Vi var inte tre i mer än tre veckor, innan jag insåg att mitt känslomässigt grundade beslut förlorade mot ett mer förnuftmässigt tänkade. Loppan/ZsaZsa och numera Lotta (Olas idé) kröp liksom sin (och Zoës) mamma Blossom rakt in i mitt hjärta. Jag kunde bara inte stå emot att försöka. Vad jag snabbt förstod var att jag var tvungen att skjuta fram Zoë lydnadskarriär till fördel för att få Loppan att landa i min vardag. På min fritid hade jag all tid och tålamod i världen för henne, men jag jobbar ju också. Zoës och min överenskommelse är att på jobb så ligger man med pausknappen intryckt. Matte, brevbäraren och allt möjligt pack springer in och ut genom dörren. Detta är inget för hundar att bry sig om. Givetvis skulle Loppan ha en ärlig chans att landa i denna överenskommelse. Men tid och tålamod för detta hade jag inte när allt rivstartade efter superkort semester. Så förnuftet kom ikapp mig och jag bestämde mig för att snabbt tänka om. Loppan fick komma hem för att stanna i casa Hall istället. Och där har hon det ju hur bra som helst!! Puss på dig Lotta!
 

Kommentarer
Postat av: Anna & Buster

Oavsett så har ju Lotta haft en underbar tid tillsammans med dig och Zoë, och det är ju ändå det viktigaste! Kram till er båda!

2012-09-07 @ 10:47:40
URL: http://busterbuse.blog.se
Postat av: Margareta och Ginnis

Rätt beslut!
Hoppas hon slipper byta namn flera gånger. Jag som tyckte att Loppan var ett perfekt namn på numera Lotta.

2012-09-11 @ 19:33:32
URL: http://perroginnis.blogg.se
Postat av: Dessi & Teddie :)

Vilken fin hund du har :)

2012-10-15 @ 19:33:11
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0