Utmattad!!

Mitt gulligaste lilla yrväder är nere för räkning för tillfället. Vi har varit ute för morgontoaletten, och därefter lite frukost. Men nu ligger hon som ett knyte vid mina fötter och sover djupt igen. Och det är väl egentligen inte så konstigt när ni får höra vad som hänt sedan sist:

ONSDAG: Lek med stor goldenhane Tajan.

Caroline och Tajan kom för fika och bus. Det gick hur bra som helst. Farbror Tajan är Max kullbror. Och visst tyckte han den bruna köttbullen var lite kul. Zoë fick gladeligen klättra över magen på honom på äkta Mowgli/Baloo vis. Även om det då var Zoë som mest påminner om Baloo... Och i vanligt ordning så var Zoë facinerad över det här med svans som alla andra hundar verkar ha. Så den hängde hon på och tuggade på så fort hon fick möjlighet.

TORSDAG/FREDAG: Hem till Susanne & co för tokbus med mamma Blossom i 24 timmar. Och det verkade som om det blev i non-stop bus i 24 timmar... se http://blogg.aberlours.se/

Susanne det här med din häxkonst... det verkar som du mer körde utmattningstaktik för valpen. För hon var TRÖTT när jag fick tillbaka henne. Och aptit verkar hon ha fått av denna busmaraton. Men så vidare väluppfostrad blev hon nog inte av ert camp på Vässarögatan.


LÖRDAG: Lekdejt med Smilla.

Smilla var på besök i 6 timmar. Efter inledande bus ute fick jag Smilla på låns medan Maritha fixade lördagens ärenden i stan. Gick hur bra som helst - nja... De körde kärlek börjar alltid med bråk och är man systrar så går livet ut på att tetas. KONSTANT! När det gick till överdrift så fick jag ta time-out på dem och skickade upp Zoë på övervåningen. Två sekunder och några pip senare så låg både Zoë och Smilla utslagna på ryggen och sov djupt i två timmar.

Efter en kissetur ute med två valpar i koppel och en intrasslad krylltott (jag)... så var Maritha tillbaka och vi satte oss för en fika hemma hos mig. Då var det hela havet stormar när det gäller Zoë rumsrenhet. På två timmar kissade hon 4 gånger inne och 2 gånger på balkongen (jag hoppas en av gångerna ute var Smilla annars blir jag helt knäckt) och bajsade i godan ro både ute på balkongen OCH inne. Vad gjorde Smilla under tiden. INGENTING. Trippade runt som den lilla flicka hon är och tittade förundrat på all röra. Dock hjälpte hon till att välta två kurkor ute. Zoë skällde förargat på henne (för att hon själv inte hann före...) Sedan innan hade Zoë kommit på att man också kan dra upp torra växter upp ur krukorna och bära med sig in. Puh!!! Jag har nog inte fått med allt bus de hittade på... Just det, innan time-outen tidigare under dagen upptäckte Zoë att hon kunde ha vattenkrig med sin syster med hjälp av vattenskålen. Detta var någon helt ny idé hon fick för sig. Men blött var det. Gladeligen skvätte hon vatten med hjälp av framtassen. Smilla hjälpte faktiskt till en del men Zoë var värst i vanlig ordning. Sen blev det en jättekul skridskobana för de två vildingarna när jag försökte torka upp med trasan och valparna samtidigt jagade trasan och min hand.

Fruktansvärt stökigt var det tillslut men gud vad roligt att se de två härja. Och vilka friheter Zoë tog hemma när hon hade besök. Hon skulle verkligen visa sig på styva linan och köra HELA registret. Är hon yrväder tidigare så är hon det x 10 i sällskap av sin syster...

Jag lyckades inte dokumentera allt bus inomhus. Hade fullt upp med att röja upp efter dem. Dock fick jag några bilder när de var ute och röjde.



Det dök upp en liten dvärgspets som jagade stackars Smilla. Där var Zoë smart och höll sig undan... :-) Eller så var hon helt enkelt inte så intressant!


Maritha gjorde vad hon kunde för att peppa Smilla att stå på sig mot konstiga killar. Dessutom fick hon efter uppmaning av mig prova att hålla båda två i famnen. De har en imponerande tyngd nu, våra guldklimpar!! Tack för en underhållande eftermiddag med hjälp av din valp, ser fram emot fortsättningen hemma hos er och HOPPAS att Smilla tar fram sin röjjar-sida när hon är på hemmaplan. Och än en gång - fantastiska bakverk du hade med dig Maritha!!!

Till alla er som känner sig oroliga för att Zoë lever ett liv utan uppfostran och gränsdragning - på torsdag ska fröken löken börja hos Jeppe Stridh. På prov 2 gånger för att kolla så hon inte är för ung. Jag känner mig dock inte det minsta orolig för att hon inte kommer att kunna palla trycket. För varje dag som går så tar hon mer och mer för sig av livet (och större och större friheter...). Hon behöver verkligen utmaningen med träning!! Rapport kommer såklart.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja, jag erkänner. Det blev utmattningstekniken (jag behövde sova...) och tyvärr ingen uppfostran. Det tog Blossom hand om när jag sov. När jag var vaken hade jag inte tid att uppfostra - jag var upptagen med att pussa...

Kram, S

2009-09-27 @ 15:21:41
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0