Miljötränad på skräninga studenter...

Hur många hundar tvingas till miljöträning på skräniga studenter???? Zoë har helt oplannerat blivit det. :-) Sättet min skrutta visar blasé och coolhet överraskar mig faktiskt. Vårt kontor ligger längs med gågatan i Malmö och med det fina sommarvädret som äntligen kommit till Skåne (Susanne & Ella!!!!) så står alla fönster numera vidöppna. Emellanåt så stängs de. Inte för att det blåser upp eller börjat regna. Nä, för att Malmös studenter är extremt högljudda i år. Förutom att alla numera verkar förses med visselpippor tillsammans med själva studentmössan, så har varje gäng en fotbollstuta som de kör slut på... Och så lite härligt skränig sång på det.

I en vecka har det hållt på. Och det slog mig idag - Zoë reagerar inte det minsta på oljudet. Hon ligger utslagen i den svalaste hörnan hon kan hitta på kontoret och tar igen sig så mycket hon bara kan. Hon kan ju numera inte räkna med lugna kvällar hemma. Nähä, är det inte spårträning så är det spårkurs, är det inte lydnadsträning så är det lydnadskurs eller så är det fritt blås vid stranden med hundkompis, eller som ikväll. Tjejmiddag och lek med syrran Smilla... :-)

Tillbaka till oljudet. Inte ens när vi är ute på kisserunda och studenterna väller förbi tätt intill oss och tutar järnet så bryr hon sig. Coolt!!

Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

Vilken tur att just jag stack iväg till Torekov och såg till att sommaren hittade fram. Undra hur det blir i september när jag ska till Malmö, tar jag med mig hösten då, eller ska jag låta bli det?

Ha en underbar helg

kram

Susanne oh Ella

2010-06-04 @ 21:25:31
URL: http://calmigoscaramella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0