Nedräkning...

Jag och Zoë har det rätt bra. Förutom att vi konstant blir dokumenterade av Björn, mästerfotografen, så fick vi i söndags dessutom lydnadscoaching av Petra Staaf, stenhård, ärlig och fantastiskt klok.



Mitt dilemma är ju att få in de sista momenten ligg under gång och stå under gång. Ligg börjar jag skönja framsteg på i min egen kammare, så därför så fokuserade jag på att få Petras input på stå under gång. Petras omdömme var att jag är för snäll och berömmer för mycket (jag har fortfarande men av hur Zoë var i somras, och tycker själv att dit Zoë och jag har kommit såhär långt är fantastiskt... men vi ska ju längre... herregud vi ska ju tävla!!!). Hon har rätt och jag tar det till mig. Jag ska vara mer kritiskt och jag ska vara mer FOKUSERAD under träning. Vi har gemensamt arbetat ut en plan som jag ska genomföra närmsta veckan, får jag 5 poäng på stå under gång så är det Petras förtjänst, får jag mer är det min förtjänst. Jag vill ju vinna över Petra... :-)

Petra frågade direkt - har du koll på platsliggningen. Och jag - Jajamänsan. Och bara för det så inser jag nu vid kontroll att jag har fått en pipande hund... Fasikens!!! Zoës senaste downperiod (läs ovanligt lugn) har ju också inneburit pipande. Detta jäkla pipande som jag trodde jag var av med... Tillbaka!! Och gärna när hon ligger stilla... Jädrans... Dessutom så börjar hon helt plöstligt resa sig mot mig även när vi är ensamma (i o f s i trapphus med skrikande barn...)

Statusen inför vår tävlingspremiär på söndag är följande (urgh...)
Platsliggning; innan inga problem, jag har till och med infört störning under träning... NU piper hon...

Tandvisning; kräver en 10:a av henne. Nenas problemas.

Linförighet; rakt fram ser det ut såhär:



Vänster om och höger om tänker jag spara till Susanne/Sanna/Johan att hjälpa mig med. Hon är inte lika skarp där. Jag jobbar på med det lösryckt. Men jag blir så yr av att köra Maria Hagströms högersnurr och vänstersnurr... jag har inget vidare balanssinne... Halterna klarar hon.

Läggande; jag är på G här. Hoppas på poäng...

Inkallande; bra blås i tassarna, ingången är inte ultimat. Sparar till er i Stockholm (får jag visa tre svaga moment...? höger vänster halt samt ingång...??)

Ställande; jag ska bara få in momentet, ligger lite efter där... Som sagt, allt över 5 i betyg är MIN förtjänst...

Apport; tar på kommando, men håller inte 5 sekunder ännu... vi är på 3-4... så kanske kanske....

Hopp över hinder; hon ÄLSKAR detta, men ingångarna är samma här, kan man fila på.

Summa summarium; VARFÖR tävlar jag redan? Jo för att pressa mig själv. För att få vanan av skarpt läge. För att slå vårt rekord på 95 poäng som vi hade på kursslutet. För att veta vad jag pratar om när jag får stödundervisningen i Stockholm. :-) Och för att jag LÄNGTAT efter detta!! Det ska bli SÅÅÅÅÅ kul!! Håll tummarna för mig.

PS. Självklart är det Björn som fick till profilbilden på Zoë i söndags. Hon är rätt söt i sin päls nu. Och ja, den är precis så mjuk som den ser ut...

Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

PRofilbilden och hela headern är helt underbar och proffsig :-)



Du har bra inställning till tävlingen, som en klok person sa till mig. Ut och tävla för nu är det du som behöver träning.

Tja, jag vet inte om jag kommer vara till någon hjälp när det gäller vänster och högersvängar. Vi kör just nu hårdträning på det.

Däremot är Ella en hejare på läggande och ställande under gång :-)

Apporten är äcklig tycker Ella.

MEn du ska se att du och Zoe får till det, viktigast är attityden på plan. Se till att ha den.

kram Susanne och Ella

2010-12-01 @ 13:46:27
URL: http://caramella.eldea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0