Hundhelg

Ännu en helg UTAN massa saker uppbokat. Härligt!! Fast jag måste erkänna att jag kände ett hugg av längtan till träffen i Sala. Hoppas vi får utförliga rapporter under veckan.

Själv så fixade jag lite praktiska to-do-saker och så blev det en hel del hundaktiviteter i helgen. Både lördag och söndag så var det personspår lagt. På lördagen hann vi även med att träna ett pass lydnad på klubben. Runda träningsväska står på agendan (för att framöver bl. a. få henne att hoppa längre ut från hindret) samt rutan som är återinförd. Den första omgången koner lyckades jag i höstas glömma kvar på klubben och de har jag inte fått tillbaka ännu. Därför är nu omgång två inköpta och invigda.

Lördagens spår lade jag på markerna runt klubben och ännu en gång så inser jag vilken utmärkt aktivitet spår är för Zoë. Jag älskar att se henne jobba med nosen. Hon blir som en annan personlighet, typ – stör mig inte, jag jobbar!! Istället för att hela tiden studsa runt och vilja vara i centrum för all aktivitet. Läckert. I lördags så gjorde jag felet att jag lade spåret, så sträckan på ett parti kom knappt 5 meter ifrån varandra. Där märkte jag att Zoë ville gå på den sista sträckan i stället för vinkeln som låg tidigare. Så där fick jag hjälpa henne. Idag var det definitivt överkurs. Jag tyckte själv att det var soligt härligt väder, dock snö. Men när jag skulle gå spåret två timmar senare så hade det blåst upp ordentligt och det hade fykat snö över spåret. Så halvvägs bröt jag det faktiskt. Fast på tillbakagången så såg jag hur Zoë plockade upp sista streckan och hittade slutapporten, jättenöjd. I helgen har jag nämligen infört att jag levererar ren leverpastej i spåret när hon hittar apporterna. Ojojoj, vilken motivationshöjare det var för att markera dem ordentligt!!! Tjo, hon greppar dem och slänger dem i luften för att få pastej. Nu är nästa steg att hon levererar dem i min hand. På tal om det. Veckan som kommer så tänkte jag göra en stötinsats när det gäller apporten. Både träapporten, men även spårapporten. Och för den delen även tennisbollarna. De ska levereras i handen, inte vid tåspetsen. Återkommer till det. Återkommer även till receptet på världens bästa hundgodis. Givetvis Susa Perssons bästa stalltips. Men det måste bara delas ut till resten av perrovärlden. Kommer i veckan!


Redo för att sätta igång!


Full fart framåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0