Världens sötaste valp...

Min gullunge har visat idag att även för henne så kan det bli för mycket!! Under dagen har hon sovit, sovit, sovit. Helt utmattad har den lilla raringen varit. Just nu har hon varit vaken en timme. Med det inräknat har hon idag totalt varit vaken knappt 3 timmar... hahahaha!!! Hur söt får man vara som trött valp.

Har upptäckt lite nya egenheter i min valp. Hon vet vad NEJ betyder... (wow det börjar funka) hon kommer på inkallning (användbart), hon rapar inte efter maten utan hon gör världens största klunk (unikt, har aldrig hört det innan) och därefter får den lilla kroppen hicka så hon vibrerar. För en stund sedan så hojtade jag på min lilla valp - någon som vill ut och kissa??? Under mina fotpallar hörde jag världens ljudligaste klunk och hicka och fram kröp en liten köttbulle som glatt trippade till dörren. SÖTNOS!!

Och så har jag upptäckt att jag fått en vattenhund. Fast vattenhorisonten såhär långt sträcker sig till vattenskålen. Men den å andra sidan töms snabbt med hjälp av framtassarna. Blöt halvägs upp på frambenen är hon allt som oftast när vi är hemma. Och blött är det på golvet som vid en mindre översvämning... Det positiva i det hela är att jag har väldigt rent hemma eftersom jag allt som oftast ligger på alla fyra och torkar golvet. Tillsvidare kommer vattenskålen ner på ransonering. Får se till att skaffa en skål med trattöppning eller något.
Och slutligen - idag har varit en BRA dag. Mycket med hjälp av att hon sovit mesta av tiden. :-) Men kvitt samma. Bara en olycka har hänt!!! Jag är så nöjd. Det går åt rätt håll!! Heja heja. Jag har världen sötaste valp!! Så är det bara.

PS. Nu somnade hon igen...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Nu vet jag varför hon sover. Hon har glömt sin racer-bläckfisk här hos oss. Får se till att hon får den så att hon har något att göra =).

Kram, S

2009-09-29 @ 19:05:16
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0