Uppföljning Jan Gyllensten & Berra-kursen

För att summera avslutningen/uppföljningen på Jan Gyllensten kursen så kan jag säga som så att det var annorlunda hundar denna gång jämfört med förra. VÄLDIGT tydligt att alla hundar visste vad det handlade om och tog ut svängarna ordentligt. Förutom Buster och Anna då. Som från att förra gången inte kunde jobba alls då Buster var så uppvarvad. Nu kom Anna in som avslutande ekipage och VISADE HUR MAN AGERAR CLINTAN. Shit vad imponerad jag blev. Gud så snyggt jobbat Anna!!! Zoë därmot var turboversionen av sig själv, och hoppade i princip jämnfota på platsen, när hon inte studsade mot Jan eller publiken. På något sätt var det "skönt" att hon visade upp denna stressade versionen av sig själv. Det är ju detta jag måste jobba med. Att tygla den, men ändå inte dämpa hennes energi. För den har jag sån nytta av i lydnaden. En balansgång detta.

Helt klart är min älskling typexemplet på en hund som genom arbete tyglar stress. Jag ska bara komma ikapp själv i mitt kunnande för att hålla jämna steg med mitt energiknippe. Men kombinationen Jan Gyllensten/Berra-kursen gjorde faktiskt att jag på sistnämnda fick utvärderingen:

Katarina, du jobbar jättebra med din krylltott. Jag tror inte alla här, när de ser er idag, inser vilken utmaning hon varit för dig. Men du måste gå tillbaka till din känsla och instinkt istället för att mitt i en korrigering speed-analysera alla olika teorier du läst in dig på, INNAN du kommer till slutsats och reagerar. Då är du redan för sent ute. Lita på din instinkt!!! Och var lite rappare. Så är ni snart med på banan igen!

Berra-kursen har definitivt fått mig på banan igen. Jag fick en välbehövlig själförtroende-kick av att backa tillbaka till vardagslydnaden och därigenom plocka upp dirigentpinnen (alá Gyllensten) på nytt. Nu ser jag fram emot ett 2012 då vi kanske får lite utdelning av alla våra ansträningningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0