Platsliggning & ingångar


Sötaste Zoë med öronen bakvikta i djup fokusering...

Matte har alltid varit bäst fokuserad med kniven på strupen... :-)

Fasiken, nu ger jag järnet denna vecka för att se hur långt det räcker. Stabil i lydnaden kommer hon inte att vara till helgen. MEN så kul hon är att jobba med. Morgon och lunchpass är nu avklarade. Ingångar hårdtränas och jag är kritisk och berömmer bara de alldeles perfekta ingångarna. Dessutom övas mina egna ingångar när hon ligger, att hon inte sätter sig utan kommandot sitt. Det sistnämnda börjar hon verkligen fatta. Sista 5 övningarna satt som en smäck. Och 2 x 2 min och 1 x 1 min platsliggning har vi hunnit med idag. En i parken på väg till jobb (knappt människor i rörelse), en i en annan park på lunchen (MYCKET rörelse) och en i trapphuset på jobb. Tänkte köra två till idag på väg hem. Och få till det samma även onsdag/torsdag. MER kan jag inte göra. Annat än att behålla lugnet och hålla tummarna på lördag/söndag...

--------------------------

... och på väg hem från jobb hann vi med dagens två sista platsliggningar. Planen är att strunta i att hon inte har så mycket träning med hundar och istället träna med massa andra störningsmoment. Så det blev perrongen på busstorget i rusningstid :-) och sen var det så kallt så vi körde även inne i ankomsthallen på centralen. På tre meters avstånd låg Zoë still i dryga två minuter. Duktiga tjej!!!


Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

Bravo, med massa störning kommer man långt :-)

Vi hinner ju med någon platsliggning på fredagen också.

kramar

Susanne och Ella

2011-02-02 @ 17:03:46
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Carina Sundberg

Det kommer att gå fin fint, min lantis får då inte såna där störningar det är då ett som är säkert.

Men du, har ni inge snö alls era stackare ;)



Vi ses

CARINA

2011-02-03 @ 22:02:07
Postat av: Margareta

Du har verkligen en duktig hund!

Sitter gör Ginnis hur länge som helst även om jag inte är synlig. Men det är äckligt att ligga. Den lille busen svassar runt innan han lägger sig och verkar tänka att om han tar lång tid på sig så kanske matte ändrar sig.

Kram, Margareta

2011-02-06 @ 13:44:40
URL: http://www.ginnis.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0