Min granne Jacob och hela härligheten!


Nästgårds till Ängadal ligger ett annat vackert, välbevarat hus. Maltesholm heter det. Maltesholm slott.


Där bor Jacob Palmstjerna.

En väldigt vacker lördag, för några veckor sedan, hade jag bestämt mig för att hälsa på kära Jacob. Eller snarare, använda mig av den fantastiskt vackra slottsparken, en av Skånes vackraste, som är öppen för allmänheten. Dock så hade jag inte räknat med ett jaktlag i omfång 20 pers hade tänkt använda samma mark. Så jag fick vända om och ta plan B, Stackadala frilufsområde som ligger granne med de gigantiska ägorna. Och vilken tur att jag fick tänka om, för det visade sig att jag istället upptäckte ett riktigt smultronsställe!!

Strålande sol, hög luft, porlande bäckar och en vacker, väl underhållen lövskog!! Tänk, jag har inget minne att jag varit här som barn!



Ett skogstroll...



Gissa om jag känner mig nöjd med beslutet att flytta ut från stan till denna härligheten!!

Kommentarer
Postat av: Anna & Buster

Ser ut som en perfekt spårskog till på söndag! ;-)

2011-10-27 @ 09:56:43
URL: http://busterbuse.blog.se
Postat av: Katarina med Zoë

Anna, gissa om jag hittat den perfekta spårskogen!!! Fast det riktigt fina partiet finns en bit in längs med 7 km spåret. Så det ger bra med motion att först lägga ut det och sedan gå med hundarna!!!



I helgen är det mammas 70-års kalas, så det blir svårt att lägga spår på lördag som vi kan gå på söndag!! MEN jag är anmält till anlagsprov. Och hoppas kunna gå det närmsta två veckorna. Sedan har jag förhoppningsvis kommit in i rullorna så det går "snabbt" att ta de öppna spåren... :-) Då får du hänga på med Buster!! Om det inte hade varit för att jag är så sugen på att titta på Nordiska mästerskapen i lydnad nästa helg, så hade det varit en fin spårhelg... Låt mig återkomma!!

2011-10-27 @ 21:10:54
URL: http://perrozoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0