Av med pälsen – ut i skogen


Så här ser hon ut numera – mitt lilla skogstroll. Jag höll mitt löfte till henne och begav mig ut till Bokskogen idag för en långprommis och ett rejält personspår. Oj som hon jobbade idag. Jag hade markerat upp spåret ordentligt och hade koll på henne hur hon löste svårigheterna. Zoë jobbar helt klart bäst en bit in i spåret, strax efter första vinkeln. Då tuffar hon på som ett ånglok med nosen i backen.

Vi var med om något spännande idag. När vi var som "djupast inne i vårt spårande" så kom det en lös-springande golden hane i full galopp efter oss med nosen i backen. Hans spårande var ju helt klart på jakt efter Zoë (eftersom hon höglöper just nu) för han gnydde FÖRVÄNTANSFULLT när han fick syn på sitt "mål". Det var ju inte någon enkel match för mig att försöka skjussa iväg honom. Ha! Det var fryst läge där ett tag med Zoë bakom mig och järnkoll på hanen så att det inte skulle hända några "olyckor"... Tog en hel evighet (några minuter) innan jag hörde någon vråla LIIIIIIIPTON genom skogen. Det tog en-två-tre-massor-av-gånger innan han tillslut vände om och gav sig av efter matte istället för snygg-bambi i skogen. Det som var riktigt roligt att se var att så fort han försvann så vände Zoë om och forsatte med sitt spårande. Duktigaste tjejen!!

Kommentarer
Postat av: Susanne Och Ella

Sååå fin, Grattis till titeln och till din"nya" hund. Hon är verkligen vacker :)

2011-09-11 @ 16:56:11
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Margareta

Tänk om jag lyckats klippa Ginnis så att han blev så här fin! Grattis till titeln! Hoppa du kommer till Vettekulla och visar upp henne. Lördag och söndag passar väldigt fint. Men - du har väl sett Susannes inbjudan och vill hellre åka dit. Vi har ingen spåträning den helgen utan först söndagen därefter (tror jag).

Kram

2011-09-17 @ 15:57:04
URL: http://www.ginnis.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0