Inte minsta lilla tvekan kvar...


... att Zoë är dräktigt. Från det att hon mådde dåligt i fredags och därmed fick sitt nya smeknamn "Preggo-Zoë" av min söta syrra så svängde hela hennes beteende. Hade jag inte vetat bättre så skulle jag vilja beskriva min hund som en "ferdinand"-typ. Nu vet jag bättre och lääängtar efter min turboråtta. Men visst är det mysigt med hennes gosighet. Kelig har hon varit innan men nu är hon extremt. Kroppskontakt hela tiden, gärna upp i knät, famnen. Vem helst som erbjuder sig.




(Bilder från backfamily.se)


Om galopp tidigare var hennes signum så händer det på sin höjd 5% av promenaderna. Och då är det en tramsigt långsam version. Snarare är det att hon släpar tassarna efter sig och går i sträckt koppel. Bakom mig. Inte nog med det. Hon kan mycket väl få för sig att stanna stillastående och sen sätta sig ner en stund innan jag kan få med henne igen. Var tvungen att filma lite av eländet, kan ni tro att det är en och samma hund på denna filmsnutt som bilderna ovan...??



Visst är det så att det har varit mycket för att hon mått illa. Hon har mer eller mindre matvägrat under helgen och igår kräktes hon igen, men denna gång var det för att magen var tom. Nu får jag se till att locka i henne leverpastejindränkt torrfoder... blandat med färskfoder. Oavsett version av Zoë så är hon högt älskad av snyggaste morsan i stan (syrran) och hennes kids:


Söte Jonathan snart 6 år.


Söta Cornelia 4 år, min lilla härmapa och Zoës ögonsten.

När Zoë inte ligger kloss intill Cornelia i soffan så ligger hon vid fotändan i sängen och ser till att hon sover tryggt.



Båda barnen har i påsk pratat MYCKET om bebisarna i Zoës mage, och läääängtar till sommarlovet i Skåne då de ska få titta på valparna i hagen hemma hos Susanne!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Åååå - ska jag också få träffa lillprinsen och lillprinsessan! Vad roligt! Bara Cornelia inte härmar mig... ;)



2012-04-11 @ 06:34:45
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Katarina med Zoë

DET kan jag inte garantera!! Att hon inte härmar dig vill säga. Men det är smällar man får ta som världens bästa uppfödare, eller hur??? :-)

2012-04-11 @ 08:18:50
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Pia Wennersten

Åh vad spännande, njut av lugnet så länge det varar.

Nu kan ni sitta i soffan och bara ta det lugnt båda ttvå. Sen blir det full fart igen till hösten.

Kram Pia,Evita o (moster Thea)

2012-04-11 @ 10:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0