Världens billigaste lydnadshund

Hon är INTE till salu. Men jösses vad lättköpt den lilla räkan är! För 25 spänn har jag världens charmigaste OCH willing to die for you matte lydnads-hund. Vad det hela handlar om är ett halvkilo kokta kycklinghjärtan. :-)

Jag har fått tipset sedan länge tillbaka av Susanne Persson och dessutom fått en näve för att prova, men känslan som jag hade hemma i köket idag slog det mesta. För 25 kronor köper man ett paket kycklinghjärtan, stoppar det i kokande vatten (men en buljong om man får för sig att det behövs), kokar i 20 minuter typ, och låter det sedan rinna av och svalna innan man skivar upp det i slantar. Konsistensen är som typ vanligt kycklingkött. Absolut inte kladdigt. En vecka ska det väl räcka för lite tricks i köket, eller lek på klubben. JAG LOVAR att ni kommer skratta åt era hundar när de får nos på detta. Slår även torkad blodkorv som var favoriten innan. Och snäppet enklare att tillreda.


Jag är REDO matte, bara du sveeeeeper paketet förbi min nos...


ÄNTLIGEN börjar det närma sig, jag har vaktat spisen koncentrerat hela tiden det puttrade...


Snäääääälllla släng fram apportblocket så jag kan få belöningen nån gång. KOM IGEN – nu jobbar vi matte!!!

Kommentarer
Postat av: Margareta

Ginnis behöver inte lockas med sådan godsaker även om blodkorv är mumsmums. Ginnis tigger allt som går att stoppa i munnen även så´nt som matte tycker är äckelpäckel. Men lydig? Haha!

2012-01-31 @ 13:05:44
URL: http://www.ginnis.aberlours.se
Postat av: Peppar

Ja tack!

Serveras det hjärta ska vi nog jobba. Kanske nåt vi kan prova på söndag?

/Peppis

2012-01-31 @ 16:27:52
Postat av: Susanne och Ella

Ha,

Jo visst är hon lättköpt din lilla räka :)

Men fint ska fint ha. Ella är också väldigt på när kycklinghjärta kommer fram.Bra att du för mina tips vidare ;)

2012-01-31 @ 19:30:48
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Lisa & Cesar

Toppen! Tack för tipset Cesar gillade dom jätte mycket. Så idag klarade vi fjärr ligg / stå med låsta bakben inne i allrummet. Det var nog kycklinghjärtat som fixade det. Lite tråkigt bara att övriga i familjen inte förstår varför jag blir så glad. - Han har väl kunnat kommado ligg stå jätte länge. Men jag blir super glad att han nu börjar haja låsningen av bakbenen. Kycklinghjärtan det var toppen det!



//Lisa & Cesar

2012-02-04 @ 17:52:39
URL: http://perro_cesar.byethost18.com/
Postat av: pia wennersten

Hej! Har letat överallt efter kycklinghjärta nu, men dom har bara kycklinglever. Det kanske är gott det också. Men vi får fortsätta leta. Har lilla räkan börjat löpa ännu? Kommer det att bli någon parning nu i vår? Kram Pia,Evita o Thea

2012-02-07 @ 09:57:08
Postat av: Katarina med Zoë

Lisa, vad kul att du testade och du märkte skillnaden!! Och jösses vad flitig du är med både fjärren och rutan. Då klämmer du också både LK1 och LK2 i år, eller? Om inte annat så ses vi på KM i Gränna. För detta år VILL jag ha ditt sällskap på planen. Fast kanske inte samtidigt.



Pia, jag tror säkert lever också slinker ner på Thea, men det är något alldeles speciellt med hjärta. Jag hittade mitt paket inne på ICA. Just nu är det en lååååångtråkig väntan på att löpet ska sätta igång. Och visst är det tänkt att paras i vår!! Det ska bli sååååå spännande.

2012-02-09 @ 13:14:37
URL: http://perrozoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0