Home alone!



Oj så tomt det är utan min vovve! Sån tur att vi har spännande saker att se fram emot. Och under tiden har Susanne lovat att jag får träna Bella istället. Söta Alicia har dessutom kommit på att det är ju toppen att jag fräschar upp Bellas lydnadskunskaper under sommaren för därefter tänker hon ärva henne och inkassera alla meriteringar. Jag säger bara en sak Alicia – DET KOSTAR!! :-)

Innan Zoë vinkade "so long Ängadal, here I come Sockengatan" så fick hon en ny upplevelse, pussa gädda! Hon fångade inte den själv dock. Det gjorde inte jag heller. Men hur många perros har fått närkontakt med gäddor?



Margareta – detta är till dig:



Jag har blivit med trädgårdsland!!!! Kronärtskocka, potatis, delikatessmorötter, rödbetor, sallad, rosmarin och lavendel är sått i helgen! Det du! Nu får DU komma och hälsa på mig snart! :-)

Kommentarer
Postat av: Margareta och Ginnis

Haha! Ginnis har träffat gädda också. Kolla så får du se! När Ginnis och lortgrisen Waldo var och badade i Lindenborgssjön. Den var dock inte lika fin som den Zoë "fick".

Så duktig du är med grönsakslandet. Jag har inget! Är alldeles för lat för att hålla på med det så jag kommer och kollar ditt i stället.

Däremot har jag massor med perennarabetter. ALLDELES FÖR MÅNGA, tycker jag nu för tiden. Mest växter det nämligen kirskål men det går att göra sallad och soppa mm på det också. KRAM

2012-05-07 @ 10:14:55
URL: http://perroginnis.blogg.se/
Postat av: pia wennersten

Åh det ser ensamt ut när du sitter och tittar ut över dina ägor. Förstår att det är jättetomt. Snart är lil flickan hemma igen och då har ni mycket att ta igen. jag tror ändå att du kommer bo hos Susanne en hel del.

Kram Pia,Evita o Thea

2012-05-07 @ 10:37:57
Postat av: Katarina med Zoë

Pia, jag är precis lika mycket dramaqueen som min hund. :-) Det är inte alls synd om mig egentligen. Den som har det jobbigt är väl snarare Susanne som fått mig på halsen. Och Ola som bygger om huset för alla hundar och fodervärdar som envisas med att inte åka hem... MEN så tyst det var hemma igårkväll när jag kom hem. Och på jobbet idag. De små ljuden när hon suckar, vänder på sig eller byter plats till en svalare... Eller ett puffande mot mitt ben när hon behöver lite kärlek. Typ så som det varit de sista veckorna. Kan inte minnas när hon bjöd upp till lek eller ville ha uppmärksamhet sist. Läskigt. :-)

2012-05-07 @ 11:05:00
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jobbigt? För mig? Varför då? Jag kommer att sätta dig i arbete, var så säker! Och enda lönen är kost och logi.

Laddar du med käringen till fredag så köper jag vin! Ska se till att bullen är nyklippt.

Och, Margareta, du är såklart också alltid välkommen. Den enda risken när man kommer till mig är att man inte får ta med sig sin hund hem ;)

KRAM!

2012-05-08 @ 10:42:21
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Katarina med Zoë

Jag fixar den prima donnan!

2012-05-08 @ 10:56:20
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Petra Merci & Ester

Men det ser ganska skönt ut i hängstolen. Vad duktig du är att göra i ordning trädgårdsland. Önskar lycka till med alla grönsaker och andar växter :)

Nu måste jag fråga . Vart får ni tag på den där osten. Jag har letat överallt känns det som och inte hittat den. ( Ni har gjort mej nyfiken effter alla skriverier om den ) Måste jag gå till en ostbutik :)

Ha det så bra och sköt om dej.

Tack för dina kommentarer hos mej , alltid lika kul . Och sist men inte minst så önskar vi Z lycka till med valparna..

Kram kram Petra.

2012-05-09 @ 09:05:22
URL: http://www.nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0