Ett djupt andetag och så HOPP...

... ut över kanten till det okända! Nu har jag anmält mig och Zoë till våra första lydnadstävlingar. 5:e december i Veberöd gör vi premiär och följer upp direkt med den 12:e i Trelleborg. Insett att jag behövde en deadline att jobba mot och en en morot till att strukturera min träning bättre. Och så ville jag ialla fall ha varit ute och vänt på plan innan jag får en alldeles egen specialare-träning uppe i Stockholm med hjälp av Susanne och Sanna (och kanske Johan) i samband med stora hundmässan helgen vecka 50.

Jag har en hel del kvar att fila på, så nu gäller det att lägga upp en träningsplan och jobba strukturerat lite lite varje dag. Både på lunchrundan ute i stadsmiljö och hemmavid på kvällen. Just nu är det på lunchrundan stående vid gång, linförighet samt platsliggning som gäller. Hemma i lägenheten filar jag på ingångar och apportering. I trapphuset varvat med källargången så är det platsliggning (utan störning) samt stående vid gång.

Inkallning och hopp går i ett huj, där är det ingång som måste förbättras. Tandvisning inga problem.

Förutom stående så är nästa puckel platsläggande. Vi får se hur mycket jag hinner på 3,5 vecka. Målet är att genomföra tävlingarna med mer poäng än kursavslutningen med 95 poäng. Det ska jag väl kunna klara...??

Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

Det kommer gå jättebra, lugn och fin nu :-)

Vi håller tummarna att du ska få blodad tand, det är första steget.



kram



Susanne och Ella

2010-11-10 @ 16:34:25
URL: http://caramella.eldea.se
Postat av: Anna & Buster

Alright - det är rätta takterna! Du kommer att klara det jättebra!

2010-11-10 @ 17:10:02
URL: http://busterbuse.blog.se
Postat av: Cecilia

Jag LOVAR att jag ska hjälpa till med träningen sis!

2010-11-11 @ 09:09:23
Postat av: Peppar

Fixa nån som filmar - då kan du analysera hemma i lugn och ro sedan.

Och var lugn - Zoës charm kommer hjälpa!

/Peppen och matten

2010-11-11 @ 12:39:44
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/
Postat av: Helene

Så roligt, det kommer att gå bra det viktigaste är att ha roligt. Ta med sig det fungerar och se vad man behöver träna mer på. Hör av dig om du vill träna någon dag!

Helene Ceasar o Cocos

2010-11-11 @ 22:38:24
Postat av: Louise

Vad kul det ska bli att träffa er ute på de skånska lydnadstävlingarna. Ni kommer att klara det galant

- med Z:es utstrålning och din uppbackning kommer det att gå hur bra som helst! Ska vi ska ta ett träningspass före Veberöd?!/Louise

2010-11-12 @ 12:45:12
URL: http://isaodicho.blogg.se/
Postat av: pia wennersten

Hejsan!

Jag kommer att hålla alla tassar jag har.

kram från

syrran Thea med familj

2010-11-13 @ 14:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0