YES WE CAN!

Håll i håsorna, poletten börjar ramla ner – för matte då. Zoë har antagligen kunnat detta hela tiden.

Efter förra inläggets avslut; bara platsen sitter, bara platsen sitter... så har jag kommit fram till att SÅÅÅ kan jag ju inte tänka!! It's all in my head! När jag bytte ordspråk till YES WE CAN! ... så bara funkar det!! Byte av ordspråk tillsammans med den självförtroendekick jag fick efter förra träningspasset med Helene har gjort förändringen. Hennes input på att jag säger "stanna kvar" på ett bedjande sätt (vilket stämmer överens med mina tidigare tankar, "Snäääälla hund stanna nu kvar dääääär..."). Efter en stor dos jäklar-anamma har jag nu provat att bestämt betona vad som gäller istället "STANNA kvar". Och viiiiilken skillnad.

Så här såg det ut på lunchens träningspass:



4 x 2 minuter (gräsmatta i park, grusgång i park, parkering bakom kontoret, den omtalade spegelgången i entren) på rätt avstånd och med mycket hakan i backen. INGA LJUD!! Gissa om jag svävar för tillfället. Och gissa om Zoë tycker matte är rolig när hon blir så spralligt lycklig. Och gissa om platsliggning helt plötsligt blivit ROLIGT?? :-)

Jag har lååååångt kvar till att vara helt trygg i att det kommer funka alltid. Retningsträning måste göras framöver och dessutom är hon långt ifrån van att ligga bredvid andra hundar. Men jag känner hopp och det är fullt möjligt att hon fixar det redan nästa söndag. Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Helene

Bra jobbat! Klart ni kan!

Klart ni tar det sista certet på söndag!

Helene Ceasar & Cocos

2011-08-10 @ 22:52:57
Postat av: Sanna

Yes you can!

Tänk hur bra hon kommer vara när hon kommer i gyllene medelåldern av 4 år och MOGNAR!? Då blir ni SLCH och är redan SUCH så ni kanske blir dubbelchampinjoner! Det du - det vore väl nåt!!! Sen fixar du ett SVCH så är ni trippelchamp! De valparna som komma skall är då redan marknadsförda genom prestation =))

2011-08-11 @ 09:56:58
Postat av: Susanne och Ella

UNDERBART,

me like. Visst siter det mesta i våra huvuden. Kul att se dessa 4 bilder. Mer vill vi ha :)



Massor av kramar och klappar till er båda

Susanne och Ella

2011-08-11 @ 17:00:00
URL: http://caramella.eldea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0