Tvååker 15-17 juli 2011 – BIM/2:a bästa tik/Excellent


Då var en intensiv utställningshelg till ända. Något nöjd måste jag känna mig med ytterligare ett CERT/CACIB till handlingarna och SNUDDANDE nära championatet... Om jag är trött idag så är Zoë fullständigt slut. Att det inte nådde ända fram på lördagen berodde på att Zoë redan då var övertrött och av den anledningen mullrade och betedde sig "något" tråkigt i ringen. Framför allt var detta riktat mot kennelsystern Molly (Aberlours Proud Mary) som inte är Zoës favorit. Jag slet hårt för att hålla henne under kontroll och få tillbaka hennes fokus, och blev faktiskt väldigt glad över den dagens excellent. När domaren i efterhand kom fram till mig och sa: You know that your bitch could have recieved the certificate if she behaved different? Varpå jag svarade: I KNOW!! Och han svarade: As long as you are aware of it I'm satisfied!!! – RETILIGT, men det är tufft för hundarna att vara på utställning tre dagar i streck. Nytt försök och nästa gång tar vi det!! Kanske :-)

På dagens Perrospecial så gick det inte fullt lika bra. Vi blev 3:e bästa tik i öppenklass. Men jag är ändå mycket nöjd över totalresultatet för helgen!! FANTASTISK härlig stämning och vilken perroinvasion i Tvååker. Otroligt var det också att se Paco (ESCH Curioso de la Ribera del Genil) brilliera med att tre dagar i rad bli BIR, och både fredag och lördag göra succe i finalringen som BIS-3. Hur ofta har det hänt att en perro synts i bäst-in-show finalen?? Vilken grej att få se, vilket jubel på läktaren, det var en hejaklack som heter duga till Nigel och Paco. Så kul för vår ras med detta gästspel. Paco är spanskfödd perro som varit på turne i England hos Nigel i något år, och nu på väg tillbaka till ägaren i Spanien via Tvååker och perrospecialen. Vilken kropp, utstrålning och show vi bjöds på. Att han sen var en av de coolaste och mest välförda hanar jag sett gör det inte sämre. Och sen – VILKEN PÄLS!!! Bara tanken att min skrutta stod bredvid honom som BIM i fredags är lite svårt att smälta. Både då i fredags (då jag var totalt yr i vanlig ordning...) och nu i efterhand när jag reflekterar.

De skriftliga bedömningarna av Zoë lät följande:

Fredag 15 juli 2001 – BIM & CERT/CACIB
Very nice expression, correct neck. Narrow front. Nice topline. Body needs more substance. Correct rears, correct coat. Moves OK.

Domare: Fernando Rodrigues, Portugal
Ålder: 2 år

Lördag 16 juli 2011 – 2:a bästa tik
2 years. Very nice type, head. Correct bite. Excellent bodyproportions. Good upperline. Good coattexture. Moves well.

Domare: Stefan Sinko, Slovenien
Ålder: 2 år

Söndag 17 juli 2011 – 3:a tik öppenklass
Very nice bitch, nice type. Very good topline. Excellent mover. Very nice expression.

Domare: Haro José Haro, Spanien
Ålder: 2 år

Kommentarer
Postat av: Björn B

Det ser ut som att du dirigerar en orkester :)

2011-07-20 @ 12:36:31
URL: http://www.backfamily.se
Postat av: Björn B

Det ser ut som att du dirigerar en orkester, eller kastar en trollformel som i Harry Potter men har glömt ditt trollspö :)

2011-07-20 @ 12:37:13
URL: http://www.backfamily.se
Postat av: Katarina med Zoë

Trollspöet finns där, men är osynligt för dem som är av annan sort.

2011-07-20 @ 18:10:30
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Björn B

Män?

2011-07-20 @ 19:28:09
URL: http://www.backfamily.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0