Våra framtidsplaner

Hahahahaaa Susanne Hall. JAG ta det lugnt? Inte längre perioder... trodde du kände mig vid detta laget!!!?

Idéen med Kalendern har jag fått från en annan blogg jag följer (Anna med Juni) och eftersom jag bestämt mig för att fortsätta på denna bloggen istället för att bygga hemsida så blir det som så att inlägget kommer väldigt högt upp innan jag puttar ner den med andra inlägg. Kalendern är först och främst för min egen del för att se och kunna utvärdera Zoës och min utveckling. Och svar ja, framöver kommer även de tävlingarna jag anmält mig till komma upp i detta inlägg, som alltså kommer att uppdateras allt eftersom. OM man är intresserad av vad som är på gång så finns detta inlägg i en egen kategori som hittas i högerspalten.

Lydnadsträningsnörd??? JA!!! Ett resultat av flytt till landet är att jag också kan FROSSA i kurser och inspiration från de riktigt duktiga lydnadstjejerna vi har i Sverige. Och jag har bestämt mig för att 2012 är året då jag ska göra just detta. Samt att det förhoppningsvis ska ge resultat i ett LP1 och LP2, samt SE VCH. :-) För att du Susanne sen ska kunna låna Zoës livmoder under några månader 2013.

Att vi tar det lugnt... tja. Mycket fokus på relationsbyggande och ytterligare vardagslydnad är det framöver. Berra var hjälpinstruktör när jag gick hos Jeppe Stridh, och jag gillade verkligen honom. När jag googlade runt och funderade på ännu ett kurs hos Jeppe så hittade jag att Berra fanns 10 minuter härifrån. Jag har berättat vad jag jobbar med just nu när det gäller Zoë och fick då hoppa in och gästspela hos honom nu i nov/dec är för att testa mig och Zoë i grupp med nya hundar i ny miljö. Stressar detta henne? Fixar jag isåfall att behålla hennes uppmärksamhet? Jag funderar sedan att gå forsättningskursen som sätter igång i vår, om jag känner att vi behöver detta. Man får inte glömma just vardagslydnaden – som är egentligen är ett för "tamt" namn. Jag inser att det egentligen är "relationsbyggande" även detta. Alltså den sagolikt fina relationen med hunden som man hela tiden ska jobba med (Jan Gyllenstens ord, återkommer till honom). Och när det gäller detta så är vi inte fullärda ännu. Alltså bygger vi på detta parallellt med att jag fortsätter med momentinlärningen.

Och momentinlärningen tänkte jag då förutom träningsgruppen på Åhus BK, där jag hittat hem, använda mig av Petra. Sen hade jag tur som fick hänga med Ki på timmarna hon bokat Mona. Och så lite lägerkickar till det som icing on the cake.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0