Sofiero 110910 – SE UCH

Vad är räkfrossa utan champinjoner – NADA!!! Idag, på årets sista försök, så förvånade Zoë oss alla (tror jag) med att drämma till och knipa sista certet. Det måste helt enkelt vara för att jag i morse tänkte - OAVSETT hur det går idag så kommer dagens höjdpunkt vara att klippa av henne denna pälsen. VILKET slit!!! Sista dagarna har jag handklippt upp filtkammarna i nacken. Puh! Jag underskattade verkligen arbetet som krävdes för att hålla en lång päls i fräscht skick och jag är definitivt den första att sträcka upp handen på att det var en räka med SLITEN päls sista månaden.

MEN vad gör väl det nu i efterhand, när det räckte ända fram. Idag blev Zoë 2:a bästa tik efter SE UCH Cacecandyc de Ubrique "Korven". Och med tredje certet i hamn så kunde jag nu skala av henne i 6 mm päls, skrubba henne med såpa och med en oerhörd LÄTTNAD fokusera på höstens lydnads- och spårträningar. Nu ska här viltspåras och platsliggas så det står härliga till!!!



Excellent bitch with excellent structure. The body is very compact for a bitch. Very good topline. Good movement and presentation.

Domare: Mhaela Frangopol
Ålder: 2 år

Hahahahaaaa!!! The body is very compact for a bitch. Är det inte alldeles ljuvligt att hon drämmer till med detta i kritiken på slutet!!! Både Susanne och jag kan intyga att när pälsen åkte av så är det en smäcker liten tik som kom fram. Otroligt huvud, intensiv, uppmärksam blick och en vacker resning. Men kroppsmassa á la syrran Bibbi... njaaaa. Det dröjer nog ytterligare ett tag.

Kommentarer
Postat av: Ki

Grattis igen!

Du är väl för go! Ja i Gränna fick ju Bibbi höra från Ankan att hon hade att flyta på så vi får banta lite båda två. Det har varit mycket godis det sista!

Ha det så bra och njut nu så ses vi snart!

2011-09-11 @ 12:38:28
URL: http://www.fozzie.se
Postat av: M. Joelsson

GRATTIS Zoë och matte till SE UCH!

Väldigt bra jobbat av "räkan".

Kram från

Stolta pappa Manne, Mia o Micke

2011-09-11 @ 19:54:51
Postat av: Anna & Buster

Hipp hipp hurra! Vad ni är duktiga! Grattis från mig och Buster!

2011-09-12 @ 08:21:53
URL: http://busterbuse.blog.se
Postat av: Malin & Nico

Jätte roligt! Ett STORT GRATTIS till er :)

Kram, Malin & Nico

2011-09-13 @ 11:09:58
Postat av: Grattis!!!!!!!!!!

Ni är fantastiska!!

2011-09-14 @ 16:38:57
Postat av: Maritha

Det är vi som grattar - glömde skriva namn!/Maritha & Smilla

2011-09-14 @ 16:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0