5 veckor

Nu börjar det gå undan. Zoë har nu nytt personligt viktrekord. Det är inte mycket att skryta med jämfört med tungviktarna i Göteborg, det har jag fått lära mig. Till och med Shandi väger mer än Preggo-Zoë. Men i mina ögon har jag fått en liten tjockis. Huvudsaken är egentligen att matvägran har släppt och hon nu istället fått (men våra ögon mätt) en god aptit. Kan till och med kosta på sig att småäta av torrfodret!! Annars är det Bravo-foder som gäller. Dock har hon haft lite problem med klökningar som slutat i en ett rejält rap. Nu senast i natt vid halv fyra tiden. När väl rapen kommit upp lade hon sig ner och somnade om... Tarmarna är i finfint skick igen efter att jag fått tvätta rumpan varje dag i två veckors tid... Skönt.

Det fungerar fortfarande att träna. Det tycker hon är riktigt roligt, då är hon på! Men hon är RIKTIGT trött när vi kommer hem och sover mest hela dagarna för övrigt. Jag kom på mig själv med att tappa tålamodet med fröken i veckan. Det var länge sedan sist, tidigare handlade det mest om "lugna ner dig" "glöm det" "lägg ner". Vad det handlade om i veckan? "Kan du ÖKA tempot, vi kommer ju aldrig till jobb såhär!!!" Stackars hund... Då gick jag i normal stadstakt med en hund i sträckt koppel BAKOM mig som slääääääpade tassarna efter sig. Varvat med att tvärstanna och bara stå och blänga på mig. Hahahaha!! Lilla turboråtta. NOT ANYMORE!

Hon sover fortfarande gärna på rygg. Men härom kvällen kom jag på henne med att "fastna" på ena hållet när hon skulle rulla runt. Där låg hon och sprattlade en stund innan hon lyckades rulla runt åt andra hållet istället och komma upp. Då var jag tvungen känna på magen och man kunde nu tydligt känna två "falukorvar" (livmoderhornen) på var sida mitten. Den ena låg längre ner än andra och det var väl därför det "tog emot".


+0,8 kg (15,2) och +6 cm (56) på en vecka!



Nu börjar jag verkligen längta efter att få se vad som döljer sig i denna lilla mage. Vad spännande det ska bli!

Kommentarer
Postat av: Anna nygårds

Så spännande med puppisar . Men hallå....15 kg.....här väger prinsessan 19 ;-) ...och hon är inte fet bara rejäl. Hoppas allt är bra och att det kommer kommer ut många fina bäbisar . Kram Anna , Rolex & Vinna

2012-04-21 @ 08:30:33
URL: http://www.nogg .se/annaochrolex
Postat av: Katarina med Zoë

Jo visst har Zoë alltid varit en liten räka. Men det är rätt många procent hon ligger efter. Anna - är du säker på att din lilla princessa inte är en liten knubbis... :-) Mitt mål är iallafall att Zoë ska passera 20-strecket vid 9 veckor... Med förhoppningen 9-10 valpar i magen. KRAM

2012-04-21 @ 21:53:14
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Anna Nygårds

Hahaha! När vi var och röntgade henne så fick veten lov och dit och klämma på henne när han såg vad det stod på vågen. Han trodde också hon var en tjockis , men hon är jättefin i hullet..

2012-04-22 @ 21:48:30
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0