Preggo-Zoë

Jo, visst är det så att Zoë är dräktig. Jag har nästan från början känt på mig att hon är aningens annorlunda. Något tröttare, men jag har å andra sidan varit hysteriskt aktiv för tillfället så det är inte konstigt om hon behöver ta igen sig mellan varven. Träningsvillig är hon definitivt. Dålig på att äta, men jag gödde henne intensivt den första veckan efter parning och fick upp henne till rekordet 15 kilo. Tänkte att räkan behövde lite att ta på när matvägran satte in... :-) Men äta dåligt är ju ett kännetecken för räkan lika mycket som hennes energi. Mycket keligare, men det skulle lika bra vara ett beteende som kommer efter ett löp som faktiskt är slut.

Sista veckan har jag dock lagt märke till att hon blivit planare över ryggraden. Annars är hon rätt toppig, typ. Men var det jag som var överanalytiskt? Men när jag kom upp till syster yster igår, så lade hon också direkt märke till att Zoë är bredare över bröstkorgen och ryggen. Marginellt för oinvigda, men Cissi såg ändå Zoë för två veckor sedan och märkte det direkt. I och med det så var Cissis nyuppfunna smeknamn på räkan i hamn: Preggo-Zoë. :-)

Att jag sedan sista dagarna lagt märke till att Zoës bröstvårtor växt, två har blivit dubbelt så stora och rosa gjorde mig bara mer säker. Och idag kom det klassiska treveckors illamåendet. När Zoë i förmiddags kräktes helt utan anledning (läs pga gräs eller något konstigt hon fått i sig, hon har nämnligen inte ätit på 24 timmar) så ville jag klappa händerna. Men det är taskigt att flina åt någon som mår illa. Så jag pysslade om henne lite extra och skickade mormor att köpa ett paket kycklinghjärta för lite extra påskträning.



Vi är i Märsta även denna helg och Zoë har placerat sig i favorithörnan tillsammans med favoritsyskonbarnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0