8 veckor...

Det börjar dra ihop sig. Inom en vecka så vet vi hur många valpar som ryms i denna mage:



Zoë ser jättelustig ut just nu. Jag tror inte hon hade hämtat hem så många cert med sin något deformerade kropp, toffsigt klippt päls ;-), renrakad mage och rumpa. Ser man henne vagga fram så är det ingenting, ingenting, ingenting en STOR mage som nog rymmer en del valpar och så en liiiiiiten söt rumpa. Nu är inte detta en skönhetstävling hon laddar inför, utan leverans av söta små valpar. Och Susanne har dessutom lovat att jämna till tussarna när hon är duschad efter valpning. Men skit samma, i mina ögon är hon fortfarande den outstanding SÖÖÖÖÖÖTASTE och skönaste "valpen" i världen.



Hon älskar sin svit på Sockengatan och det pågår intensiv förhandling mellan Zoë och Susanne vart hon ska valpa och sen bo med sina valpar. Zoë menar att sängen blir toppen, Susanne menar att sängen är för människorna och valplådan kommer fungera alldeles utmärkt även för henne. Nja, menar Zoë, det är jag inte riktigt med på. Låt mig vila på saken. NEDANFÖR sängen.

Viktkurvan fortsätter uppåt, hon väger nu 18,5 kg och midjemåttet mätte vi till 67 cm.

Häftigt och lätt surrealistiskt är det att se henne ligga utslagen på rygg och försöka sova medans valparna innanför gör sitt bästa för att synas. Valprörelser har jag känt sedan dryga veckan tillbaka. Nu ser man utan problem med blotta ögat hur det tumlas runt och sparkas utåt... INNE i magen...

Kommentarer
Postat av: Louise

Lycka till - förstår att de kommande dagarna blir spännande! Undrar just vad som finns i hennes ballongsprängda buk??/Louise,Isa o Dicho

2012-05-13 @ 20:05:52
URL: http://isaodicho.blogg.se/
Postat av: Margareta och Ginnis

Jag har varit med om valpfödelse där det blev 11 valpar! Hoppas att Zoë får några färre. Jag fick bara ett barn trots att jag vaggade fram och såg ut som om jag skulle få femlingar.

Förstår att du finns mer på Sockengatan än i Tollarp just nu. Men liljekonvaljerna är utslagna och vinet börjar surna.

KRAM och LYCKA TLL!

2012-05-14 @ 16:39:10
URL: http://perroginnis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken mage ! Häfitigt ! Det ska bli så roligt att se vad som döljer sig där inne!

Kram och lycka till!

Helene Ceasar &Cocos

2012-05-15 @ 06:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0