Valparna 1 vecka

Jag har tillåtit mig att frossa i världens söööööötaste valpkull:


Och svar nej, även om man kan tro det så har jag inte bosatt mig på Sockengatan. Jag har dock fått vara där väldigt mycket och har mestadels legat på knä och stirrat ner i lådan. När jag då inte har pussat på min egen lilla pärla.


Snuttan på valborg. Dryga två veckor innan valparna kom.

Helt fantastiskt hur snabbt hon hämtat sig från valpningen, titta på dessa två bilder som har precis en vecka mellan sig. Den första togs dagen innan valparna kom.



Nu tillbaka till valplådan. Där är det äta, sova, kissa och bajsa som gäller. Till Susannes stora glädje har Zoë nu även börjat städa efter sina bebisar. Med andra ord har hon fått smak för bajs igen Mia...

I måndagskväll när jag var där så hade jag ett underbart moment med svanshanen med fladdermusteckning på bröstet. Jag låg i vanlig ordning på knä vid lådan och hade lagt ner mina underarmar inne i lådan och öppnat händerna. Vips så kröp lille hanen upp i händerna och kurade ihop sig som en kattunge och somnade. Efter en stund kom även stubbhanen och ville vara med. Där satt jag och njööööt tills benen domnade och knäna skrek.



Lilla räkan (som såklart fixar livet alldeles strålande!!) och rumpnisse sover gärna ihop. Antingen nos mot nos eller lillan ovanpå brorsan.




Annars ligger de lite huller om buller. Gärna med något av mammas ben som huvudkudde.



Är man riktigt slut så är det okej att sova med öppen mun...

Nu ser jag fram emot att ögonen ska öppnas och de söta börjar testa de vingliga benen.

Kommentarer
Postat av: Margareta och Ginnis

Jag förstår att du fastnar vid valplådan. Underbara bilder och hur är det då inte att se de små liven i verkligheten! Jag kommer att få se dem på måndag. Har de ögon då?

2012-05-23 @ 16:37:46
URL: http://perroginnis.blogg.se/
Postat av: Petra

Vilka söta små liv! Måste vara jättemysigt att gosa med dem.

2012-05-23 @ 17:17:21
Postat av: Lisa & Cesar

Så härliga valpar! Man blir så varm inombords bara genom att titta på dina fina bilder. Det måste vars enormt häftigt att uppleva det "live".

2012-05-27 @ 07:05:19
URL: http://perro_cesar.byethost18.com/
Postat av: Sara och Kalle

Så fina de är de små liven:) helt underbart. Härligt att Zöe hämtat sig så fint.

2012-05-28 @ 12:34:46
URL: http://www.misaro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0