Zoës sju nya underverk är här!

De var fler än vi trodde, större än vi trodde och det gick fortare än vad vi trodde... Underbara hund sprutade ut 5 valpar inom loppet av en timme i morse. Tog en två timmars paus och klämde sedan ut ytterligare två. Totalt två tikar - brun stubb och brun svans - och fem hanar blev det denna gång. Hanarna är två bruna stubbisar, en med vitt bröst, två långsvansade svarta pantrar, en med vitt bröst och så finally the golden boy! Vi som tyckte hon var mindre denna gång. Men det var sju välskapta valpar, alla fantastiska, vackra och pigga från början. Denna kullen vägde dessutom ett halvkilo mer än förra kullen på 8 st... Tänk er en 15 kilos hund som bär runt på totalt 2,5 kilo valpar. Själv så tycker jag det börjar bli lite tungt att bära runt på Zeb-Eliot som beräknas landa på 3,8 kg. Och jag kan ju säga som så att MIN vikt startade INTE på 15 kg... Puh!!
 
Nu har lugnet lägrat sig i valplådan på Sockengatan. Själv är jag på väg till en middag. Zoë skötte sig exemplariskt som klämde ut sina juveler precis i tid så jag hann med även detta.
 
Under tiden kan ni frossa i härliga valpbilder...
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Ljuvliga!! Så fina bilder!!
Kram och Grattis!!❤

2013-02-02 @ 19:42:39
Postat av: SusElla

Det kommer gå lika lätt för dig om någon månad. Grattis till 7 underverk.
kram
Susella

2013-02-03 @ 01:02:55
URL: http://susella.wordpress.com
Postat av: Hagar van mansvelt

Så fina grattis <3

2013-02-03 @ 12:04:20
Postat av: Åsa Ericsson

Dom är så ljuvliga, man blir helt sjuk

2013-02-03 @ 14:25:36
Postat av: Margareta och Ginnis

UNDERBARA BILDER! GRATTIS!
HOPPAS BARA ATT FÖRSTA MENING PÅ DITT INLÄGG INTE KOMMER ATT GÄLLA ÄVEN FÖR DIG. ALLTSÅ FLERA ÄN DU TROR, STÖRRE ÄN DU TROR OCH SNABBAREN ÄN DU TROR.
EN I TAGET I LUGN OCH ROL OCH JAGOM STOR ÄR MODELLEN!

2013-02-03 @ 15:11:01
URL: http://perroginnis.blogg.se
Postat av: pia wennersten

Så underbara och ljuvliga.
Kram Pia, Evita och moster Thea

2013-02-03 @ 17:14:49
Postat av: Sanna

Golden i all ära, men nu för tiden är jag prtisk och tycker bruningarna är de finaste ...

Svar: Åhh Sanna, jag är precis lika partisk. ALLT som kommer ur Zoë är fantastiskt. Det är såklart häftigt med en golden OCH svarta små pantrar. Men inget slår min egna bruna skrutta... Skulle inte byta henne för någon svans eller teckning i världen!!
Katarina Blixberg

2013-02-03 @ 22:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0