Galenskapen tar sig nya uttryck...

... och snart invaderar vi Sigtuna. På fredag morgon tar grynet och jag tåget upp till Stockholm för att hälsa på min söta syster:


Hon är precis lika galen som Zoë...


... de kommer väääääldigt bra överens. Jag förväntar mig ett kärt återseende!!

Vet bara inte om Ali vet vad som väntar honom när två krylliga invaderar ert nya hem... Du kanske ska köra lite pre pep-talk Cissi?? Själv peppar jag mig själv inför tågresan. Men det kommer säkert gå strålande. Hon gillar ju stadsbussen... :-) Måste utmana ödet lite grann...

Dagens galenskap då. Jo, min vattenhund är lite kräsen. Regn gillar hon INTE. Men vattnet i badkaret är numera utnämnt till Malmös bästa. Att hon gillar att dricka ur duschmunstycket har jag nämnt innan. Men herregud!!!! När jag kom hem idag så rusar hunden direkt in på toaletten och hoppar upp och fastnar sprattlandes med magen på badkarskanten. Irriterat gnäller hon till mig: Hjälp till då!!! Vad kan jag göra annat än att putta på rumpan och sätta på vattnet. Så här såg det ut:





Det tokiga i det hela var att hon var fruktansvärt målmedveten. Hon visste definitivt vad hon var ute efter. Vatten!! Hahahaha. Susanne, jag är ledsen men det går inte att kontrollera detta vildsnöret när det gäller vila höfterna. Rätt som det var så hade valpen tagit väääärldens skutt och hoppat ut ur badkaret. UTAN att stöta i. Som en kvinnlig, kryllig Stefan Holm ungefär. Jag kan inte annat än att vara mållös över detta monster. Det SÖTASTE lilla monstret.

IBLAND går det att kontrollera hennes energi. Såhär fint poserar hon när jag dokumenterar våra framgångar med burträningen hemma. Tack för långtidslånet Susanne. Den kommer väl till användning...





Jag har kommit på en sak. Det Zoë saknar i svans ÖVERKOMPENSERAR hon med tungan. Den är ute på jakt precis hela tiden när hon är glad. Man har minst sagt tvingats vänja sig (och älska) hennes pussar...


Kommentarer
Postat av: Susanne

TACK för att jag äntligen fick ett gott skratt. Min usla dag kanske blir en bra dag till slut.

KRAAAAM

Susanne

2009-11-12 @ 13:04:09
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Ulrika Calmegård

Hej

Jag brukar med nöje läsa din blogg :-)

Vår Moya dricker också vatten som din lilla tös. Det har hon gjort sedan hon var valp och gör det fortfarande vid 5,5 år :-)Hon var också SJÖVILD som valp. Det lugnar sig....

2009-11-14 @ 09:19:55
URL: http://calmigos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0