Filmtajm

Jag blev lite sentimental när jag tittade tillbaka på hur liten mitt lilla gryn var från början och måste såklart dela med mig till er andra. Därför är nu lite fler filmer uppladdade på youtube:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Lg4ZQK4qtao

8 veckor minus en dag gammal Zoë. Jag har precis hämtat henne från Susanne och tar ett första stopp hos mina föräldrar i Staffanstorp. Zoë får en kissepaus och jag plockar med mig lite blommor. Min systerson Martin är den fantastiska filmaren.

 

http://www.youtube.com/watch?v=GPfpBmVWI9I

En timme senare är vi framme i Malmö och jag dokumenterade första stegen in i nya hemmet. Martin och Daniel hade sovit över natten innan och var sååå spända över den nya valpen. Ordning och reda av Martin - Biabädden var framskjuten till hallen och ALLA mjukdjuren var framdukade så lilla Zoë inte skulle kunna missa det. Och grynet var mest mån om att hålla koll på mig och pussa kameralinsen. Pluttan så liten hon var. Ja, Susanne, Annie, Alicia och Linda, så här bortskämd är skruttan. Det är ingen hejd på det hela. Även om majoriteten av mjukisarna är bortplockade för utransonering. Bästa kompisen är rosa bläckfisken som jag fick tillbaka sist.

 

http://www.youtube.com/watch?v=C1gTtnTcCV4

Första veckan hemma hade jag en del besök. Mest uppskattat av valpen var när Hugo 10 månader kom förbi. Mycket pussande blev det. Kul var det också att valpen hittade någon i samma storlek. Tack och lov är Hugo ordentligt hundvan, han fick även träffa Ossi tidigare i sommar. Så klok som han är hade han redan lärt sig att man håller händerna för öronen för att unvika pussarna/tvättarna. Att frissan blir lite rufsig av alla pussar får man ta...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0