Fy fan vad bra jobbat!!

Torsdagkvällen är numera blandad hundträning/stand-up comedy. Lika tuff som Jeppe Stridh är mot oss hundägare ute på planen, lika peppande, uppmuntrande och hysterisk rolig är han när vi har uppföljande teorin. Och igår fick vi just höra: Fy fan vad bra jobbat det var idag. Allihopa! För helvete ni börjar ju tänka!!!! Efter en otroligt givande och avslappnad timme så gick alla ut från lokalen med rakt sträckta ryggar och ett jäkla mycket större självförtroende. Otroligt intressant med gruppdynamiken och psykologin när det gäller relationer. För det är det som allt går ut på. Få relationen mellan hunden och föraren att fungera.

Igår var gång 5 och det har hänt MYCKET på dessa gånger. Nu kör vi platsliggning på 5 meter alla 30 hundar samtidigt. Mäktigt när det fungerar. Min lilla docka satt som ett ljus, även när det blev en hel del störningsmoment med upprusande hundar. Mot slutet av timmen så tappade hon dock koncentrationen och tyckte att vi kunde väl leka istället.

Linföringen funkar utmärkt, dock så missade jag i början att smyga ner kopplet när hon går lös fot. Får hon syn på kopplet så vill hon leka med det istället för att koncentrera sig på mig. Så jag får väl följa Jeppes råd att antingen jobba med att göra det mycket smidigare eller helt enkelt våga jobba utan koppel. För som det är nu så är det kopplet som är det stora trassliga störningsmomentet. Problemet är inte att vi inte har kontakten.

Med andra ord så underskattade jag min tjej ytterligare en gång igår. Var först rädd att hon skulle vara trött efter urladdningen på Käglinge och att hon av den anledningen skulle tramsa en massa på kursen men nix. Istället kom en av de assisterande tränarna fram till mig och sa: Det har hänt mycket här. Varpå jag svarade: Ja tjejen börjar landa och växa till sig ordentligt. Och hon i sin tur: Jo, men du har fått en hel annan kläm på henne. Du jobbar jättebra.

WOW, så stolt jag blev när jag fick denna uppriktiga feedback!!!

Med allt detta sagt, så blir det extra roligt att komma med bildbevis hur det såg ut lite tidigare på eftermiddagen ute i Käglinge. Tokig hund och än tokigare förare. Att vi var såååå lika varandra både utseendemässigt och i personlighet hade inte riktigt gått upp för mig ännu. (Men nu har ialla fall även Jeppe påpekat inför gruppen –Du och din hund är rätt lika, vet du om det???)




Full faaaart framåt!!!!


Kasper och Zoê i stilstudie.


Gaaalen matte. (fr Aberlours)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du ser inte gaaaaalen ut. Du ÄR galen! Det måste man vara när man skaffar sig en Zoë-huligan från Aberlours =). Och du är galet trevlig och rolig. Vi ses.

KRAM!

Susanne

2009-10-31 @ 16:44:32
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0